Ut i naturen

Det har nå gått to dager siden forrige besøk på treningssenteret, men ikke to dager siden jeg har vært aktiv. Jo greit, jeg skal innrømme at det ikke har vært hardtrening, men det behøver det jo ikke å være hver dag.

I går kom jeg meg ut i frisk luft, skog og mark og gikk en lang tur rundt Sognsvann sammen med en venninne og hunden hennes. Vi tok oss god tid og ruslet i et bedagelig tempo, og selv om jeg ikke akkurat fikk opp pulsen kjente jeg at det gjorde godt å få rørt på seg. For å være helt ærlig var jeg også en smule støl etter hardtreningen jeg hadde kjørt på mandag og tirsdag, og den spaserturen var derfor midt i blinken.

Spasertur ble det i dag også, etter en halvtimes svømmetur, også i dag på Sognsvann. Det begynner å føles som mitt tredje hjem, dette vannet, nest etter hjemmepalasset og treningssenteret. I dag fikk jeg lurt med et forholdsvis nytt bekjentskap, skjønt jeg er ikke helt sikker på hvem som egentlig lurte hvem, eller kanskje ingen ble lurt i det hele tatt. Noen ganger passer vel bare folks planer. Jeg kunne ikke kjøre noe tungt treningsopplegg i dag, etter å ha gitt bort en halvliter blod, og da var en liten svømmetur og rolig rusletur helt perfekt.

To ganske rolige dager, altså. I morgen, derimot, akter jeg å ta igjen for det tapte. Da skal musklene få gråte igjen. Stakkars muskler. Stakkars meg.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening