Nå med pulsklokke!

Jæven hårrå, Adriane tok virkelig knekken på meg. Jeg har lidd meg gjennom intet mindre enn TO dager med ubeskrivelig stølhet i lår- og magemuskler etter opplegget hennes på tirsdag. Dette er delvis skyld i at jeg ikke har vært på trening siden da, men hovedskurken har vært mine ganske bløte treningssko, som såvidt overlevde turen hjem fra trening på tirsdag da alle himmelens sluser stod åpne. De har faktisk brukt hele tre dager på å bli tørre, noe som har vært utrolig frustrerende. Jeg hadde jo så mange planer! 

Endelig ble det mulig å ta dem på igjen i dag, og jeg kom meg på spinning som planlagt. Med på dagens spinningtime var en pulsklokke, som jeg fikk fra en supersnill venninne i går. Det er veldig kjekt med pulsklokke på spinning, for man bruker gjerne pulsen som en indikasjon for hvor hardt man skal kjøre på. Selv om jeg har klart meg greit så langt med å bare kjøre på med så mye jeg orker, er det jo veldig kult å se hva pulsen faktisk ligger på. Det fikk jeg sjekket i dag, da jeg testet hvorvidt jeg klarte å bruke pulsklokken eller ikke. Det klarte jeg (teknisk vidunder som jeg er), så da gjenstår bare ett oppdrag: Finne ut hva makspulsen min er, slik at jeg har et utgangspunkt for målingene framover. Dette høres veldig ut som en oppgave for min kommende PT, når vi setter i gang neste måned. Spennende! 

Jeg tok imidlertid utgangspunkt i regnestykket 120 minus alder som makspuls, noe som i mitt tilfelle blir 190, men tror kanskje min makspuls egentlig er noe lavere enn dette. Jeg slet nemlig veldig med å komme opp til de verdiene jeg burde ligget på under intervalltoppene, selv om jeg kjørte på så hardt at jeg nesten kastet opp i munnen min. På det meste fikk jeg vel pulsen opp på 160, og selv om jeg tror jeg kunne klart å fått den bittelitt høyere, tror jeg ikke det ville vært mye om å gjøre, og da hadde jeg kanskje dødd etterpå. Generelt prøver jeg å unngå å trene så hardt at jeg dør. Det føles så mot sin hensikt. 

Forsøket på å nå en potensielt uoppnåelig makspuls førte imidlertid til at jeg fikk en ordentlig hard time, og det var jo veldig bra. God innsats gir gode resultater. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.