Travle dager

Himmel, så travel og stressa jeg skal være nå for tiden, da. Det er skikkelig lite kult. Travel nok til at jeg nesten glemmer å oppdatere bloggen, men ikke travel nok til å redusere treningsmengden. Ennå. Vi får se hvor lenge jeg kan holde meg gående i dette tempoet jeg har hatt denne uken.

Jeg prøvde noe nytt i dag, rett og slett fordi det passet best med timeplanen min. Denne nye timen het Cardio Step Interval, og var et aldri så lite mareritt. LANGT over mitt nivå på kondisjonsfronten, men jeg hang etter på mitt klønete, ugrasiøse og halvt døende vis, i beste Kung Fu Panda-stil. Cardio Step Interval kombinerer kondisjonstrening på stepkasse (og hildrane du, for et tempo på dette!) og styrketrening med frie vekter og kroppsvekt (planke, push-ups, denslags). Dette var lagt opp om hverandre, slik at kondisjonsbiten ble gjort i intervaller med styrkedelene i mellom.

Jeg trodde jeg skulle dø. Selv ikke den ofte ganske bra og inspirerende musikken ble nok til å holde meg gående etter hvert. Med ca 20 minutter igjen av timen begynte jeg å gjøre mine egne, modererte varianter av det instruktøren skulle ha oss til å gjøre, og dette reddet sannsynligvis livet mitt. Jeg var svett og sliten og hadde melkesyre omtrent overalt, men det verste var likevel den bunnløse frykten for at jeg skulle tråkke feil på stepkassen før eller senere og ende opp med å knekke ankelen eller noe. Jeg har jo en skrøpelig høyreankel etter en forstuelse som 14-åring, og det skal så lite til før den tipper utover igjen og sender meg rett i bakken. Konsekvensen av at det skulle skje dersom jeg skulle tråkke feil på en stepkasse er nok til å skremme meg fra å hoppe og sprette for mye omkring.

Jeg overlevde imidlertid (mot alle odds), og lever i alle fall lenge nok til å ta nok en treningsrunde i morgen. Men etterpå, DA er det helg. Ordentlig helg, av den typen hvor jeg reiser bort og derfor ikke får mulighet til å trene verken lørdag eller søndag. Jeg har allerede dårlig samvittighet over det, men det skal nok også bli godt. Jeg føler nesten at jeg fortjener det.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening