"Gi jernet! God helg! :)"

På storskjermene inne på spinningsalen har jeg full oversikt over hva som har skjedd, hva som skjer, og hva som skal se. Den viser et diagram over programmet; hvor man skal ligge på intensitet, hvor lenge det er igjen av timen, og hvor lenge det er igjen av hver økt (f.eks. ved intervalltrening). Og, noen ganger, så dukker det opp noen oppmuntrende ord eller tips, som for eksempel "lett andpusten" som indikerer hvor hardt man skal kjøre seg akkurat da.

I dag ønsket storskjermen meg god helg, og minnet meg på å gi jernet. Og fytti grisen, det gjorde jeg. Dersom ikke kondisjonen min er merkbart bedre nå enn for noen måneder siden, så kan jeg egentlig bare legge meg ned og dø med det samme, for da vil ingenting hjelpe, noen gang. Men det er jeg nokså sikker på at den er. For en stund siden var jeg veldig opptatt av dette med å kunne følge rytmen i låtene som spilles gjennom timen. I dag klarte jeg det 95% av tiden. I begynnelsen av nest siste intervalltopp måtte jeg redusere tempoet noe, bare nok til å hente meg inn slik at jeg kunne ta det helt ut på slutten. Det skyldes nok at instruktør Bjørn kjører flere, men kortere, intervalltopper, og jeg har blitt bedre til å kjøre på alt jeg har i et par minutter før jeg kollapser i hvileminuttet. Intervalltoppene til Kjekke-Jonas, derimot, varer lengre, så derfor henger jeg fremdeles ikke helt med på tempoet der, men jeg gjør det i større grad enn før.

Jeg var ikke bare på spinning i dag, forøvrig. Nok en gang hadde jeg litt tid å slå ihjel mellom jobb og trening (for man gidder jo ikke å dra hjem bare for å snu i døra), og dermed ble det litt oppvarming på elipsemaskin og en snau halvtime med styrketrening først. Og vet dere hva? Bicepsene mine har faktisk begynt å bli litt harde. Jeg kan flexe. Jeg føler meg skikkelig klysete når jeg sitter her og gjør det, men guder så gøy! Jeg kan FLEXE! Hihihi. Ja ok, så må man kanskje legge litt godvilje til for å se det, men akkurat nå har jeg godvilje i bøtter og spann.

God helg, dere! Og husk: Gi jernet!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening