Trappetortur

En skulle tro at etter over tre måneder med jevn og hyppig trening ville jeg ikke lenger avsky trapper så mye som jeg gjorde før, men det gjør jeg. Inderlig og lidenskapelig. Ikke at dette egentlig har noe å gjøre med dagens trening, men det har seg nemlig slik at heisen i bygget mitt har kapitulert, noe som betyr at jeg fra og med onsdag har vært nødt til å klatre opp dusinvis av trappetrinn hver gang jeg har kommet hjem til min leilighet i 5. etasje. Urk. Det er jo typisk at heisen skulle streike rett før påske, slik at vi må vente i tusen år før den blir reparert. Dobbel-urk. Min eneste trøst er at jeg får betrakte det som bonustrening, og det kan vel egentlig komme godt med i disse påsketider. Jeg har mer enn ett påskeegg, for å si det sånn.

Påske, ja. Noen har familie og/eller venner å tilbringe feriedagene sammen med. Jeg har Elixia. Fine, vidunderlige Elixia som holder åpent hver eneste påskedag, slik at jeg kan gjøre noe annet enn å bare ligge som en grønnsak på sofaen og se på TV.

Nok en gang hadde jeg booket to timer for i dag; først en time spinning, deretter en time styrke. Det var slitsomt og tidvis temmelig vondt, men det var også utvilsomt dagens beste to timer. Jeg prøvde å doble vekten på styrkeøvelsen for skuldrene, men fant kjapt ut at det er det for tidlig for; muskelbetennelsen har endelig begynt å roe seg, så jeg vil ikke ta sjansen på overbelastning slik at den kommer susende tilbake igjen.

Bortsett fra det reduserte tilbudet i gruppetimer, er det veldig deilig å være på Elixia nå i ferietiden. Det er ikke så mange folk der, noe som gjør tiden i garderoben merkbart mer rolig og avslappet. I morgen tror jeg til og med jeg skal se om jeg kanskje kan få badstuen for meg selv en liten stund. Kanskje ta med en bok? Går det an å lese i en badstue, eller blir det for fuktig luft for boken?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening