Travle dager

Ingenting setter en større sperre for treningsrutiner (og andre rutiner) enn det å ha besøk. Denne helga har jeg hatt (og har fremdeles) besøk fra Trondheim, noe som har ført til at jeg ikke har fått min daglige svettedose siden fredag. Fredag fikk jeg heller ikke tid til å skrive en liten oppdatering om yogatimen jeg var på, som jeg tok meg tid til på vei hjem fra jobb ettersom besøket uansett hadde fått ekstranøkkelen og kunne komme og gå som de ville.

Men jeg var altså på yoga på fredag. Hatha yoga, eller power yoga som det også kalles. Det er sånn yoga som er litt mer slitsom og krevende; sånn yoga som man faktisk blir svett, sliten og sterkere av, ikke bare mykere. Det er jo tøft, i ordets alle meninger. Denne gangen var det spesielt én øvelse hvor jeg merket at jeg klarte meg bedre enn jeg har gjort tidligere - et tegn på at jeg har blitt litt sterkere. Kjempegøy! Til gjengjeld introduserte instruktøren en ny øvelse som jeg aldri har vært borti før, og som jeg verken var myk eller sterk nok til å holde i mer enn noen få stakkars sekunder. Ja ja, can't win them all, ting tar tid og alt det der. Litt framgang er tross alt bedre enn ingen, og jeg har jo allerede skjønt at dette er et prosjekt som krever mye tålmodighet. Bring it. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.