Nye ting

Det er alltid litt skummelt å prøve noe nytt på treningsfronten, men det er også spennende. Jeg liker å komme til en time jeg aldri har tatt før og ikke ha den fjerneste peiling på hva som kommer til og skje og hva jeg kommer til å prøve å gjøre.

Dagens time var ikke sånn skikkelig superny, for jeg har jo vitterlig vært borti konseptet med "step" tidligere, men akkurat disse trinnene med nettopp denne instruktøren var ny. Step er jo strengt tatt ikke annet enn aerobic med sånne trinnkasser som man småhopper litt omkring mens man flakser med armene, men akkurat som aerobic er det skikkelig bra trening for kondisjonen. Som bonus på kjøpet får man også trenet bittelitt styrke, litt balanse og noe koordinasjon. Jeg begynner å få det meste av dette litt på plass nå. Timen var slitsom, absolutt, men jeg hang med overraskende godt. Det var andre i den salen som var mye slappere enn meg, faktisk. Nok en gang har jeg overrasket meg selv.

Denne timen varte imidlertid bare i 30 minutter; beklageligvis og heldigvis. Å dra hjem etter bare en halvtimes trening går jo ikke, så jeg supplerte med 20 minutter på tredemølle og 10 minutter på elipsemaskin. Den tredemølla tar jeg kun i bruk ytterst sjeldent, for å være snill med kneet, men i dag ble det altså litt jogging (og når jeg skriver "litt" så mener jeg egentlig "bittelitt"; 17 av de minuttene holdt jeg bare rask gange). Det blir nok lenge til neste gang igjen.

Jeg tenkte jeg skulle våge meg på vekta igjen i dag, men jeg ombestemte meg. Jeg turte ikke. Det var litt pysete, så jeg skal prøve igjen i morgen, etter timen jeg skal på da.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening