Ukesjubileum

Milde malurka, gjett hva, folkens! I dag var min syvende treningsøkt, noe som betyr at jeg har fullført en hel uke med mitt sinnssyke daglige treningsprogram. Bare tre uker og to dager igjen; det er nesten 1/4 på vei, det! Jeg er rent flabbergasted, for å si det på godt nynorsk.

Dagens time ble zumba, og det er skikkelig slitsomme greier. Denne treneren var en riktig luring, som flyttet seg fra den ene veggen til den andre i løpet av timen, slik at det vekslet på hvem som hadde henne rett foran seg. Jeg, som alltid pleier å gjemme meg bakerst for å gjøre det mindre åpenlyst at jeg er litt slappere enn majoriteten, ble derfor tatt litt på senga da treneren plutselig stod rett foran meg og kjørte på. Jeg kunne jo ikke tape ansikt, og presset meg selv mot uante grenser, og selv om jeg nesten fikk litt lyst til å gråte, så var det jo i bunn og grunn ganske ålreit.

Her er forøvrig noe annet som er ganske ålreit: Selv om jeg hev etter pusten gjennom hele den timen, normaliserte den seg overraskende fort etter at nedkjølingen var over. Kondisjonen HAR faktisk blitt en anelse bedre i løpet av denne uken som har gått, noe som er svært motiverende. Faktisk var dette så motiverende at jeg kastet meg på tredemølla i et kvarter etter at zumbaen var ferdig. En ny overraskelse møtte meg der: Til tross for å allerede ha en time med hopp og sprett bak meg, holdt jeg ut i relativt høyt (for meg) joggetempo lenger enn jeg hadde forventet. Skikkelig kult!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre i morgen; det eneste jeg vet er at jeg må være ferdig og tilbake i sentrum innen 13:30, for resten av dagen er jeg opptatt. Valget står mellom skitur rundt Sognsvann (selv om jeg ikke aner om det egentlig er godt skiføre der; man må jo prøve seg fram), egentrening på Elixia, pilatestime på Elixia, eller ny runde med Jillian Michaels marerittprogram. Kanskje jeg skal trille terning om det i morgen.

Kommentarer

  1. Jeg skal teste zumba i morgen om jeg ramler inn fra ventelista på hellerud-sats'en. Litt skummelt!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening