Slapp uke

Jeg er egentlig veldig fornøyd med at jeg har hatt en uke med to treningsøkter, og kan betegne dette som en "slapp uke" - det sier litt om intensitetsnivået jeg har kommet meg opp på. Det er ikke mer enn et par år siden jeg var kjempestolt over å ha dratt på trening gjennomsnittlig én gang i uka.

Ikke er jeg spesielt fornøyd med å ha hatt en slapp uke, heller, så jeg tenker å dra på trening i morgen også. Det blir en ny opplevelse; trening to dager på rad. Jeg er sikker på at det ikke vil bli noe problem, særlig ettersom jeg ikke har noen andre planer for dagen. Slik kan jeg klokke inn på tre turer denne uka, og da er jeg mer fornøyd.

Dagens runde på kondisjonsapparatene informerte meg om at jeg har blitt enda kjappere. Jeg nevnte tidligere at jeg bruker apparatenes teoretiske "kaloritellere" for å måle innsatsen. For en måned siden tok jeg 150 kalorier på 20 minutter. For en ukes tid (eller var det to, kanskje?) siden kunne jeg opplyse om at jeg klarte 170 kalorier på 20 minutter. Vel, i dag klarte jeg 180. Strengt tatt var det 183, men jeg runder ned til nærmeste tier. Jeg er altså godt fornøyd med framgangen, og ser fram til den dagen jeg klarer å nå 200 kalorier på 20 minutter. Det er nok en del uker til, men det er noe målbart å jobbe mot, og det liker jeg.

Jeg har også begynt å øke vektene på styrketreningen min. Dette er spesielt gøy når jeg trener armer og skuldre, for her har jeg alltid vært en skikkelig pingle. Nå føler jeg at jeg begynner å få noe som ligner på muskler der, og det er fantastisk moro! Jeg har begynt å like å være litt skjelven i armer og mage etter trening, for dette betyr at jeg har gjort en god innsats.

Det er mye som skjer i livet mitt nå for tiden, og jeg håper bare at jeg klarer å fortsette å prioritere trening likevel. Nå synes jeg at jeg har kommet for langt til å gi meg.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.