6 måneder ...

... er dessverre ikke tidsperioden jeg har trent regelmessig over. Om det bare hadde vært så vel! Nei, seks måneder er tidsperioden jeg kan forvente må gå før jeg virkelig merker en tydelig forandring. Det var i alle fall det samboeren min sa til meg nå nylig, etter at jeg småstolt fortalte at "nå har jeg nettopp vært på trening. Igjen!". Seks måneder hørtes litt lenge ut, synes jeg, og håper selvsagt at han kanskje overdrev en aldri så liten smule.

Min vanlige rutine på totalt en time ble kjørt igjen i dag, og det var faktisk ganske godt å svette litt mens jeg lot tankene vandre, etter en rimelig hektisk avslutning på arbeidsdagen. Eller kanskje jeg bare prøver å lure meg selv, fordi jeg har så innmari lyst til at jeg skal like det, mens jeg egentlig innerst inne fremdeles synes det er et mareritt. Skjønt, et mareritt ville være å overdrive. Jeg har aldri syntes trening har vært et mareritt. Men at det er andre ting jeg heller skulle brukt tiden min på, det er sikkert og visst. Som for eksempel å spille Fable 3. Nuhvel.

Det går stadig framover, i alle fall. Og månedsjubileet mitt er bare fem dager unna. Duverden.

Kommentarer

  1. Ikke mist motet helt! Som en som gjentatte ganger har startet på nye treningsprosjekter (Løplabbets nybegynner-joggeprogram, plan for styrketrening, fast spinning) som jeg har holdt meg til i mer eller mindre lang tid så vil jeg påstå at det er forskjell på fremgang og fremgang.

    Hvis du mener at du skal ha blitt signifikant bedre form, gått masse ned i vekt og ser forskjell på musklene sånn på utsida så er nok kanskje 6 måneder et realistisk tidsrom å regne på.

    Men, skriv treningsdagbok, så skal du se det går fremover selv om det kanskje ikke synes så godt fra gang til gang! Når jeg fulgte joggeprogrammet til Løpløabbet så merket jeg jo fort det at en økt som hadde virket helt hinsides for fire uker siden faktisk gikk greit, og at etter seks uker så ble jeg like sliten av å løpe 4 minutter i strekk som jeg ble av å løpe raskt 3 minutter to uker før.
    Jeg kan også lese i treningsdagboka at på apparatet hvor man trener oversiden av skuldrene (holder hendene på siden i brysthøyde og strekker dem i været, rett opp, mens man er i sittende stilling) hvor jeg brukte 2,5 kg belastning på hver arm så klarte jeg 15+10+8 repetisjoner første gangen, 15+12+10 to ganger etter, og 15+15+15 etter to uker. Etter to uker til så turte jeg å sette opp belastningen til neste hakk til og med.

    For meg så er det fremgang i allefall, og var kjempemotiverende for å fortsette! :)

    Lykke til med fortsettelsen av treningen! Det blir spennende å høre hvordan det går med kombinasjonen trening og diett! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.