Uke 2 avsluttes

Det som går ned, må komme opp. Det fine halvannet kiloet som jeg hadde kvittet meg med tidligere i uka, har nå kommet tilbake. Dette var et demotiverende slag i trynet, og jeg var derfor lite lysten på å dra på trening etter jobb i dag, slik jeg hadde planlagt. Men jeg dro likevel, for jeg hadde planlagt styrketrening og jeg vil gjerne bygge litt muskler uansett om jeg går ned i vekt eller ikke.

Så jeg dro til Elixia, varmet opp i 10 minutter på ellipsemaskin, og satte i gang med vektstangen slik jeg gjorde i november og desember. Jeg var halvt forberedt på at jeg ville bli nødt til å gå tilbake til 10 kg igjen, men jeg bestemte meg for å prøve med 12,5 kg, og ble positivt overrasket over at jeg faktisk klarte det. (Jeg passet på å stå med ryggen mot en vegg når jeg skulle ta knebøy og markløft, sånn at ingen kunne se den gjennomsiktige buksa når jeg bøyet meg.)

Så ble det tre treningsdager denne uka, noe som er helt okay. Tatt i betraktning at dette var i samme uke som jeg har 5 arbeidsdager (4 av dem kveldsvakter), så vil jeg rangere det til en Okay+. Noe jeg ikke har behøvd å tenke på siden november, er imidlertid skole. Men den starter igjen nå på mandag, så da får vi se om jeg klarer å fortsette med trening 3-4 ganger i uken. Kombinasjonen av skole og jobb tar mye tid, men jeg vil gjøre hva jeg kan.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.