Uke 15 ruller videre

Tredje ukedag og tredje treningsdag denne uka. Full rulle, med andre ord. Jeg forbereder meg til helgen, hvor både fredag og lørdag kommer til å bli dovne dager med mye sitting og usunn mat. Som et minimum burde jeg gjøre meg fortjent til det fram til da.

Jeg var ikke sikker på hvordan jeg ville føle meg i dag, etter gårsdagens imponerende tunge styrkeøkt. Jeg var usikker på om jeg ville orke min ukentlige spinningtime. Heldigvis var jeg bare litt småstøl og hadde 100% av min vanlige funksjonsevne, så jeg overlevde både en hektisk dag på jobben og spinningtimen etterpå.

Spinningtimen var akkurat like god som den pleier å være, men jeg ble litt plaget og forstyrret av at jeg hadde et ubehagelig sykkelsete. Dette ga den heldige bieffekten at jeg unngikk å sykle sittende, noe som førte til flere stående økter og sprinter, og dermed en litt mer anstrengende time. Det sitter jeg nå hjemme og kjenner litt i korsryggen, men jeg får satse på at ingen varig skade er gjort. Kanskje ryggen vil takke meg for det i morgen, eller neste uke.

Ellers klarte jeg å komme meg gjennom dagen uten utskeielser. Ingen kake eller dessert fra lunsjbuffeen på jobb. (Til lunsj hadde jeg forøvrig en brødskive, litt eggerøre, og en liten skål aspargessuppe. Ja - aspargessuppe. Meg! Galskap.) Ingen "bare en liten sjokoladebit." Det nærmeste jeg kom en utskeielse var min sedvanlige YT Protein-shake etter treningen. Til og med middagen var sånn passe sunn; kyllingfilet med litt grønt, en dæsj BBQ-saus og søtpotetfries.

Alt i alt en seiersdag for helsen, så jeg gir meg selv en velfortjent klapp på skulderen før jeg nå inntar horisontalen på soverommet. I går natt fikk jeg sovet knapt tre timer, så jeg håper på litt mer nå i natt. Det er tross alt vanskelig å gjøre en god innsats på jobb og trening uten nok søvn (alle som noen gang har jobbet nattevakter vet nok dette).

Jeg akter å utføre ukas fjerde treningsøkt i morgen, så stay tuuuuuned! Fire dager på rad?? Kreeeeisi!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50