Intervall

Travle dager i en travel eksamensuke krever litt ekstra av treningsplanene. Derfor klemte jeg inn en intervalltime på spinningsykkelen i dag, etter uendelige timer innelåst i et grupperom på skolen sammen med to medstudenter. 

Intervalltimen var litt kortere enn de vanlige timene, bare 40 minutter, og det har selv jeg tid til. I løpet av de 40 minuttene var jeg tett oppunder makspuls hele fire ganger, og kjente at både lunger, hjerte og benmuskler fikk jobbe skikkelig. 

En skulle tro at den beste måten å koble av på etter en lang dag med oppgaveskriving, ville være å ligge på sofaen og stirre i taket mens man siklet lett ned på nærmeste sofapute, men neida. Den beste måten å koble av på er faktisk en god treningsøkt. Uten tvil. Bevisene taler for seg selv: Jeg er langt roligere og mer avslappet enn de to andre som jeg skriver oppgaven sammen med. 

Takk, Elixia! A friend in need is a friend, indeed. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.