Improtrening

Plutselig fikk jeg det for meg at jeg ville trene i dag, og på vei hjem fra jobb sjekket jeg hvordan timeplanen for en tirsdag på Bjørvika så ut. Der fant jeg en 30-minutters intervallspinning og påfølgende 30 minutter med styrketrening for mage og rygg. Etter en kjapp middag ruslet jeg derfor over den fargerike brua over togsporene til Oslo S, allerede iført treningstøy, med sykkelskoene i sekken. Og jeg følte meg sprek. Sykt sprek.

Spinningtimen var en av disse Heartbeat-timene, hvor konseptet er høy intensitet i en halvtime. Det er faktisk ganske bra treningsutbytte i det, og pulsen min danset opp og ned som en jojo på speed. I løpet av de små 30 minuttene var pulsen oppe i 90% i alle fall tre ganger. Det syntes jeg var ganske bra, og egentlig kunne jeg godt ha gitt meg der. Men neida. Jeg skulle trene mage og rygg også. Instruktøren torturerte oss gjennom en rekke øvelser som jeg elsker å hate, og jeg regner med at det var effektive øvelser for det gjorde etter hvert veldig vondt.

Slik fikk jeg altså en solid treningsøkt på en dag hvor jeg i utgangspunktet ikke egentlig hadde planlagt noe. Helt improvisert. Bonus! Denne treningsuka går jo strålende så langt. La oss se hvor lenge jeg kan fortsette med dette.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening