Mer romjulstrening

Hah! Ta den, julemagen! Kanskje jeg dytter i meg mer marsipan og sjokolade og krumkaker enn fornuften forteller at jeg burde, men jeg kompenserer i det minste for det. Bittelitt. 

Etter dagens frokost/lunsj, som bestod av en håndfull pepperkaker, en marsipangris og et par krumkaker (jada, jeg vet, jeg vet), dro jeg på en time med zumba. Kakene og marsipanen gjorde jobben sin skikkelig, og jeg var full av energi der jeg kastet meg ut i den ene dansen etter den andre. Jeg liker ikke å skryte (eller jo, jeg gjør egentlig det), men jeg vant definitivt zumbatimen i dag. Koordinasjon, rytme, trinn, energi, utholdenhet - alt var på plass. Jeg følte nesten at jeg kunne vært en med-instruktør, og jeg lekte med tanken om at de som var bak meg kikket på meg for å henge med på hva som foregikk. Men hovmod står for fall, så nå får jeg passe meg litt. Det er lett å ha mye energi når det eneste du har gjort tidligere er å ligge på sofaen og se på TV mens du gumler sukker og fett som om det stod om livet. 

Etter dansingen tok jeg like gjerne en time med uttøyning. Candlelight Stretching heter den timen, og den er vidunderlig. Man tøyer og bøyer og strekker, i et rom uten det fæle, skarpe taklyset som skjærer i øynene, men med myke, behagelige stearinlys i stedet. Rolig og avslappende, og etterpå er kroppen så avspendt som den ikke har vært på lenge. 

To romjulsdager med trening så langt. Neppe på langt nær nok til å veie opp for alt det usunne jeg har hatt i meg, men helt sikkert bedre enn ingenting. Og det er tross alt jul - høytiden som primært handler om mat, fråtsing og overflod. Jeg hadde virkelig ikke ventet, eller planlagt, noe annet. 

Klarer jeg å begrense meg i dagene som kommer? Blir det mer romjulstrening? Har jeg flere marsipangriser på lur, og kommer jeg til å lage flere krumkaker? Hva med makroner? Følg med i morgen! 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening