Enda mer romjulstrening

Dette her er jo rene, skjære vanvidd. Det er fjerde juledag, og jeg har vært på trening for tredje gang denne uka. Jeg tror jaggu dette må være den sprekeste julen jeg noen gang har hatt. Og enda mer skal det bli.

Det holdt hardt, altså. Ettersom det er lørdag i dag, var det spinning kl 10:30 med verdens kuleste instruktør, og jeg kjempet en hard og lang kamp for å dra meg ut av senga tidsnok. Enda jeg var flink og la meg til rimelig tid i går kveld/natt, brukte jeg alt for lang tid på å sovne, og var nesten komatøs da min nye, fine TARDIS-klokke vekket meg i morges. Døgnrytmen er sånn halvveis snudd på hodet, og det merkes. Det merkes godt. Derfor var jeg temmelig stolt da jeg ikke bare klarte å stå opp, men til og med tidlig nok til å lage en enkel omelett til frokost og spise den før jeg dro hjemmefra. Det var i grunn det mest imponerende jeg har gjort i hele dag. 

Ikke har jeg stappet i meg så sinnssykt mye snop og kaker, heller. Det begynner å gå tomt, sakte mens sikkert. Takk og lov! Noen makroner, en liten sjokoladenisse, litt potetgul og en Soho, samt et par glass julebrus. Det er slettes ikke ille til meg å være, særlig ikke med tanke på at det er jul OG lørdag. Til middag laget jeg tradisjonell husmannskost; kjøttkaker i brunsaus med potet og erterstuing, hvor jeg lagde brunsausen helt selv fra bunn av. Da MÅ det jo være sunt. Godt var det i alle fall. Jeg er ikke så ofte flink nok til å lage mat selv, så i dag var jeg stolt. Nå har jeg også rester for minst et par dager, så økonomisk er det også. 

Dagens innsats var nok neppe den siste denne uka. Jeg vet allerede hva jeg skal gjøre på morgenen på nyttårsaften, og regner med det blir et eller annet i morgen eller mandag også, kanskje begge dager, vi får se. Jeg skal avslutte treningsåret sterkt, med hodet hevet og rak rygg. Kanskje jeg til og med skal prøve meg på et par treningsrelaterte nyttårsforsetter? 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.