Uke 36 tilbake i spinningsalen

Endelig helg, og helgen fikk begynne med en spinningtime. Det er noen uker siden sist nå, så jeg var spent på hvor vondt det ville bli for stumpen å komme gjennom den timen, men heldigvis gikk det i all hovedsak smertefritt for seg. Det ga meg muligheten til å fokusere mer på pulsen, og det var en rødsprengt og svettende Vero som hev etter pusten da siste etappe omsider var overstått. Ingen liv gikk tapt denne gangen.

Strengt tatt var det to grunner til at jeg hev etter pusten. Den ene er selvsagt treningen, men den andre grunnen var den litt eldre damen som satt til venstre for meg, som brukte parfyme. For meg som reagerer på parfyme, ble dette en ekstra utfordring. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange damer absolutt må bruke parfyme når de skal på trening. Hvis de er redd for svettelukt, fungerer da deodorant helt utmerket. Jeg har opplevd lignende situasjoner i blant annet flere dansetimer, og det er like ubehagelig hver gang. Jeg kan neppe være den eneste som plages av dette? Kanskje et parfymeforbud i treningslokalene/gruppetimene kunne vært en idé? Jeg vurderer å fremme forslaget sånn helt seriøst. Samtidig vil jeg ikke være "hun der som klager og maser hele tiden" (det er jo det jeg har bloggen min for :-P ), så sannsynligvis kommer jeg til å holde tåta og halvkveles i miserabel stillhet hver gang en parfymedame befinner seg innen fem meter fra meg. Sånn som jeg gjør på bussen og t-banen. Hurramegrundt.

Parfymedamer til tross ble dette en bra dag. Jeg fikk en god treningsøkt, jeg nådde mine 10k for tredje dag på rad, og det er endelig helg.  I morgen blir treningen skogstur sammen med samboeren (det forventes lange og bratte oppoverbakker med relativt høy puls), og søndag holdes av til pakking (flytting om tre uker og jeg har kun pakket tre esker så langt). Det blir altså ingen flere besøk på Elixia denne uken, men jeg har opptil flere planer for neste uke. Jeg gleder meg!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.