Uke 21 og onsdagsspinning

Det er onsdag, og jeg har ikke kveldsvakt på jobb. Jeg har heller ikke mer skolearbeid. Jeg er ikke syk, eller bortreist, eller travel med laivforberedelser. Det fantes ingen unnskyldning - jeg måtte på spinning.

Å trekke ned i en spinningsal i en kjeller på en sommervarm og solfylt ettermiddag er ikke bare-bare. Det krever litt ekstra motivasjon og viljestyrke. Å slenge meg ned på en gressplen med en kald iskrem fristet en smule mer. Men jeg hadde allerede spist is på jobb (og en cookie og en liten donut ...), så jeg følte det var viktig å prioritere fornuftig. Så da dro jeg ned til kjellerdypet da, og jobbet hardt i en time på sykkelsetet.

Angrer jeg? Overhodet ikke. Det var overraskende mange folk der til tross for været (altså over halvfullt), god stemning og super trening. Det er også noen uker siden sist, og jeg har savnet det. Jeg har også savnet PT-timene mine, men de gjenopptas heldigvis neste uke. Jeg har fem PT-timer igjen nå, og tenker å utnytte dem godt i juni.

Nytt på helsefronten er at jeg prøver ut en ny app. Ny for meg, men sikkert velkjent for de fleste andre; My FitnessPal. Jeg prøvde den for en del år siden, var ikke imponert over at det var knapt med norske varer som var registrert i systemet (da jeg scannet strekkoder), og holdt meg til Lifesum. Ting har imidlertid utviklet seg kraftig siden den gang, og jeg er villig til å gi den et nytt forsøk nå. Jeg blir gjerne litt ekstra motivert hvis jeg kan bruke nye, digitale leketøy som en del av opplegget, så jeg håper dette vil gjøre det litt mer gøy og interessant å gjøre litt kjedelige ting, som å registrere alt jeg spiser i løpet av en dag.

Selv om rumpa føler seg litt mør etter første spinningtime på noen uker, er formen god. Jeg føler meg sterk og frisk, vekta sniker seg langsomt og forsiktig nedover, og jeg har lyst til å gjøre mer. I tillegg til treningen i dag, klarte jeg også å nå 10k skritt, og dette er faktisk en milepæl. Jeg har nådd 10k før, men ikke på en treningsdag. Det har gjerne vært enten-eller. Så dette er stort, folkens. Vær imponert! Det er jeg. For å demonstrere hvor imponert jeg er, avslutter jeg med et sånt cheesy motivasjonsbilde. Vel bekomme!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.