Uke 21 og tropevarme

I dag har jeg strengt tatt overlevd to treningsøkter. Den første begynte kl 7:30 i morges, og bestod av arbeidsdagen min. Allerede så tidlig om morgenen var det koketemperatur i resepsjonen, og det ble ikke bedre utover dagen, for å si det sånn. Når arbeidsplassen har mange folk, ingen ventilasjon, ingen aircondition, ingen vifter og ingen vinduer som kan åpnes - da blir det ganske uutholdelig. Men holde det ut måtte vi, for arbeidsplassen er der den er. Det ble derfor nesten åtte timer med hektisk stress, for det aller meste på bena, og i ubehagelig høy temperatur. Hvis ikke det teller som en treningsøkt, så vet ikke jeg. :-P

I tillegg dro jeg jo på faktisk trening etterpå, da vakten var over. Jeg hadde booket meg på Styrke & Core, og hvis jeg hadde hatt tid til å finne fram mobilen og kansellere innen kl. 15, så hadde jeg kanskje gjort det, for jeg var helt utslitt. Men innen jeg var ferdig på jobb var det under en time til treningen skulle starte, og da var det for sent å kansellere. Nød lærer naken kone å spinne, så jeg samlet min siste viljestyrke og dro til Elixia i stedet for hjem. Hurra!

Det var egentlig ganske ålreit å komme ned i det som er en relativt kjølig kjeller, sammenlignet med tropevarmen ute. Det var også egentlig ganske ålreit å få kjørt litt styrketrening, for selv om jeg har klart å holde meg aktiv denne uken, har det ikke vært noe styrketrening. Det er en kompakt og intensiv økt, og derfor sikkert ganske effektiv. Akkurat det jeg trenger. Så jeg fullførte den, og kunne omsider vende snuten hjemover med god samvittighet. Jeg unnet meg til og med en is på veien.

Med dette er nok ukas trening over, for i morgen flyr jeg til København og blir der til mandag. Helgen vil bestå av Solo, Deadpool, avslapping, og forhåpentligvis et par spaserturer og en badetur. Jeg skal altså prøve å ikke bare innta horisontalen og bli der - men jeg lover ingenting. :-P

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.