Uke 21 gyver løs

Mitt vesle håp om trening etter jobb på lørdag gikk i vasken da jeg sov alt for dårlig og for lite natten før. Jeg blir alltid stresset av å ha dagvakt etter en kveldsvakt, for jeg får knapt 6 timer hjemme før jeg må dra igjen, og når jeg stresser får jeg problemer med å sovne. Jeg gikk derfor rundt som en halvt komatøs zombie i løpet av arbeidsdagen på lørdag, og skjønte at trening ville være meningsløst. Dessuten var det pinseaften, jeg sluttet på jobb kl 15 og butikkene stengte kl 16, så hvis jeg ville ha mat for de neste to dagene måtte jeg prioritere å handle.

Men nok unnskyldninger. Jeg kom meg tilbake til trening i dag, og det er det viktigste. Det var ikke spesielt tung trening, men det var heller ikke planen min, nå som jeg starter opp igjen etter noen slakke uker. Jeg begynte med å gå en tur rundt Sognsvann i solskinnet og den spirende sommervarmen, og innen jeg kom til Elixia hadde jeg allerede nådd mine 10k skritt. Jeg var kjempefornøyd. Deretter fulgte en deilig time med Yin yoga. Det er en time som gjør underverker for kroppen, selv om jeg verken løfter tungt eller når maxpuls.

Innen jeg kom hjem hadde jeg kommet opp i 12500 skritt, og det er jeg superfornøyd med. En tur rundt Sognsvann og en treningstime etterpå er visst en god kombinasjon. Jeg kan ikke tenke meg en bedre måte å bruke fridagen min på, og er nå klar til å legge meg med god samvittighet. Og så håper jeg denne uka ser litt mer trening enn de siste ukene har gjort. Jeg har i alle fall booket noen flere timer.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.