Uke 7 glimter såvidt

Etter en hel uke med besøk fra Danmark, fant jeg omsider veien tilbake til Elixia i dag. Det var litt tungt å finne tilbake til motivasjonen og energien, men jeg kunne ikke la ukens eneste sjanse gå fra meg, tross alt.

Det viktigste for meg er å vedlikeholde styrketreningen, så dermed ble den prioritert denne gangen. Det har jo allerede gått ni dager siden sist, og jeg vil gjerne slippe å bytte til en lettere vektstang igjen. Jeg fikk derfor kjørt gjennom mine markløft, skulderpress, knebøy, biceps curl, benkpress og triceps extensions, på 15 kg som før. Som en liten utfordring økte jeg vekten på manualen til triceps fra 7 kg til 8 kg i det siste settet, og overlevde såpass. Neste gang tar jeg kanskje 8 kg på alle settene.

Etter styrketreningen hadde jeg meldt meg på en time med Yin yoga, eller chill yoga som jeg kaller det. Det var nok en deilig, avslappende time med dyp uttøying og strekking, og i dag hadde instruktøren fokus på hofteleddene. Jeg kjenner meg helt klart mykere der nå, i tillegg til generelt litt mer avslappet.

Det var altså hele ukas trening. Ikke mye å skryte av, og den slappeste uka så langt i år, men sånn går det når jeg har besøk. Vi har ikke planlagt noen flere ukeslange besøk i tiden framover, så forhåpentligvis blir det et litt mer aktivt treningsnivå heretter. For neste uke har jeg planlagt spinning onsdag, svømming torsdag og styrketrening lørdag. Satser på at jeg skal klare å gjennomføre det.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50