Uke 6 avsluttes sterkt

Etter nok en hektisk dagvakt på jobb, dro jeg i dag rett til Elixia for å ta ukas tredje og siste treningsøkt. Med seks dager siden forrige runde med styrketrening var det på tide å plukke opp vektstangen igjen, til tross for at jeg følte meg trøtt og sliten.

Som sist tok jeg vektstangen på 15 kg, og kjørte fire sett med ti repetisjoner hver med denne. Markløft, skulderpress, knebøy, biceps og benkpress (eller strengt tatt "gulvpress," siden jeg ligger på matte på gulvet i stedet for på en benk), i tillegg til triceps med en manual på 7 kg. Jeg vurderer å øke manualen til 8 kg neste gang, men vi får se hvor tøff jeg føler meg. (Vanligvis føler jeg meg ikke spesielt tøff.)

Hele rutinen kom etter 15 minutters intensiv oppvarming på ellipsemaskinen, og ble avsluttet med at jeg såvidt klarte å slepe meg til garderoben og opp trappene etterpå.

Jeg trodde ikke jeg kunne føle meg mer trøtt og sliten enn jeg gjorde etter jobb og svømming i går, men det gjør jeg altså. Nå venter bare litt oppvask og opprydding på kjøkkenet før jeg tar kvelden. I morgen tidlig invaderes leiligheten av de danske tropper, så det blir ikke mer trening før neste uke.

Dermed logger jeg av nå, sier god natt og ønsker dere alle en riktig god helg! (Husk å spise fastelavnsboller, det er faktisk obligatorisk.)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening