17 økter: Uavgjort

Så den opprinnelige planen om å klokke inn flere økter enn jeg gjorde i januar i fjor, ble skrapet. Faktisk klarte jeg bare med et nødskrik å nå samme antall, men jeg var jo allerede innstilt på at det ville være sannsynlig nå som januar ble avsluttet med fire nattevakter. Ingen krise her i gården, altså.

Fredag og lørdag utgikk som treningsdager fordi jeg sov for lenge, og ville vært nødt til å stresse litt i overkant mye for å rekke trening før sentrene stengte. Derfor var jeg ekstra innstilt på å komme meg til Elixia i dag, for en siste januarinnspurt - og innspurt ble det.

Jeg var trøtt og energiløs etter tre nattevakter, så tanken var å kjøre det lett. Det viktigste er, som alltid, å komme ut døren og faktisk gjøre noe. Men som vanlig ble jeg mer motivert da jeg først hadde kommet dit, og tok 20 intensive minutter på elipsemaskinen før ytterligere 20 grusomme minutter på tredemølla. Jeg klarte å "løpe" 2,2 km i løpet av de minuttene, og synes det er helt greit.

Til slutt følte jeg at jeg burde få inn noe styrke i tillegg. Det er lenge siden sist, ettersom jeg ikke fikk kommet meg på den Power-timen jeg hadde planlagt å ta på fredag. Helt til slutt inntok jeg derfor benpressen, og gjorde et iherdig forsøk på å styrke benmusklene. Jeg startet litt forsiktig på 69 kg, og avsluttet på 101 kg. Fortsatt greit med muskler i den avdelingen, altså. Neste gang vil jeg bryne meg på neste blokk, som er på 109 kg. Jeg husker jeg klarte den for noen år siden, så dersom det ikke går neste gang, er det i alle fall et mål å jobbe seg mot.

Totalt sett er jeg fornøyd med januar. Jeg klarte å ro i land like mange økter som i fjor, til tross for en litt sen start, en langhelg i Danmark og nattevakter. Føler jeg viste januar hvem som er sjefen. Jeg har markert øktene i kalenderen med stjerneklistremerker, og det er alltid motiverende å se på den etter at jeg har hatt en god periode. Krysser fingrene for at februar vil bli like inspirerende!

The Force is strong in this one! 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening