En tirsdagssynopsis

Ny dag, nye muligheter. Jeg hadde valgt meg to nye muligheter denne tirsdagen. Først en dansetime, så en yogatime rett etterpå. Yoga er jo en enkel og fin time som passer godt til uttøying og avslapping, sant?

Nei. Ikke sant. Ikke føkkings sant i det hele tatt.

Herregud at jeg aldri lærer. Yoga er drithardt. Når du allerede er varm etter en time med kardio blir den ikke lettere, skal jeg si deg. Allerede etter andre solhilsen hadde jeg lyst til å hive meg uti et basseng med iskaldt vann. Eller snøbade. Det hjelper heller ikke at de har en varmeovn inne i yogasalen. Jeg trodde virkelig jeg skulle velte overende og dø.

Jeg veltet ikke, og jeg døde ikke. Jeg vurderte å feige ut et par ganger, men var for sta til å gjøre det. Jeg har aldri gått ut av en time, noen gang, i løpet av mine nå tre år der. Ikke pokker om jeg skulle begynne nå. Så jeg holdt ut. Bet tenna sammen, fokuserte på pusten, og overlevde. Jeg var tidvis litt kvalm, men ikke død. Og det var helt fantastisk å komme ut i den friske vinterkulden etterpå.

Et bilde kan si mer enn tusen ord, så jeg velger å oppsummere resten av tirsdagskvelden med dette bildet her:

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.