Ny pers!

Jeg var ikke helt sikker på hva jeg skulle forvente da jeg møtte opp til dagens PT-time, men jeg tenkte det sikkert ville bli mer styrketrening, ettersom vi hadde begynt så fint med det forrige uke. Kanskje et par nye sett med 42.5 kg på markløft?

PT-Alex hadde imidlertid litt andre planer. Ikke helt andre, men litt. Jeg hadde rett i at det ble styrketrening. Jeg hadde også rett i at det ble markløft. Jeg hadde ikke i min villeste fantasier forespeilet meg at han skulle øke vekten på stanga fra 42.5 til 50. Femti føkkings kilo, folkens! Jeg trodde jeg skulle dø. Jeg trodde også at jeg ikke skulle klare det. Jeg trodde feil.

Første sett var 40 kg. Oppvarming, kalte PT-Alex det. Trololo. Annen sett var rett opp til 45 kg. Dæven han steike. Men det gikk bra. Tredje sett introduserte disse allerede ganske berømte 50 kiloene. Jeg tror jeg fremdeles er litt i sjokk over dette. Jeg klarte det jo faktisk. 50 kilo, på tredje sett og fjerde sett, femte sett og et heidundrendes sjette sett! 12 repetisjoner på hvert sett. Jeg er ingen stor matematiker, men i mitt hode tilsvarer det hele 72 løft, hvorav 48 av dem var med 50 kg. Det er faktisk en anelse sinnssykt, i alle fall for meg. Dette er så langt over hva jeg noen gang hadde trodd at jeg ville klare, at jeg ikke egentlig helt vet hva jeg skal si. Man kan kanskje si at jeg føler meg som en blanding av dette:
og dette: 

Denne gangen, som sist, var det faktisk hendene som fikk den største utfordringen. På de siste par repetisjonene i siste sett, holdt jeg stanga nesten bare med fingrene, fordi hendene var så slitne. Og vonde. Åhurramegrundt, så vonde. De verker fortsatt, rett nedenfor fingrene, der hvor trælene har lagt seg. Jeg føler meg beintøff, og samtidig litt stakkarslig. 

Det var ikke bare markløft, heller. Skuldrene fikk gjennomgå ganske bra. Brystmusklene også. Til og med magen, litt. Det er en stund siden sist jeg tok planken nå, derfor var jeg litt overrasket over at jeg klarte den såpass greit i dag. Av alt jeg gjorde i dag, var kanskje planken noe av det enkleste, faktisk. Sånn var det ikke før. Jeg tror rett og slett jeg har blitt sterkere. Ny personlig rekord har jeg i alle fall satt. I bøtter og spann. 

Kommentarer

  1. Crazy bra! :-D Jeg vil gjerne få fortsette på regnestykket ditt:
    4x12løftx50kg/løft=48 løft x 50 kg/løft = 2400 kg
    1x12løftx40kg/løft=480 kg
    1x12løftx45kg/løft=540kg
    Sum=3420 kg, eller 3,42 TONN! (til sammenligning veier en bil ca 1.5 tonn)
    Det har faktisk du løftet. Ca 1 meter hver gang. Det er ganske mye energi det. Veldig imponerende og utrolig sterkt gjort! Lurer på hva du kan klare hvis du bare skulle tatt ett eneste løft ;-) Sikker ganske mye.

    Heia sterke-Vero!

    SvarSlett
  2. Haha! Jeg er så glad jeg kjenner sånne gærne realfagspersoner som deg. :D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.