Plan B

Søndagsplanen var klassisk yoga på Ullevaal Stadion. Det var jo så fint og fjongt der forrige lørdag, så jeg tenkte jeg ville ta en tur tilbake, i tillegg til at tidspunktet for timen passet perfekt til planene som jeg hadde etterpå. 

Denne fornøyelige, spennende følelsen av noe nytt kom over meg allerede mens jeg gikk av t-banen. Jeg hadde jo vært på yoga før, og på Ullevaal før, men ikke i kombinasjon. Dette tilrettela for den unike situasjonen av noe nytt, men likevel ikke skummelt nytt. Som for eksempel denne nye timen som heter 3D Strength, som virker kjempeskummel. Jeg har lyst til å prøve den, men har ikke bestemt meg for om jeg tør ennå. Kanskje i løpet av høsten. Ut av komfortsonen og alt det der. 

Men yoga, ja. Det hadde jo gått litt over en uke siden sist, så jeg så fram til dette. Derfor var det litt skuffende at det ikke ble noe av den timen. Instruktøren dukket ikke opp, og selv etter gjentatte forsøk fra jentene i resepsjonen på å ringe ham, var det ikke noe svar å få. Jeg trengte derfor en plan B, og jeg trengte den umiddelbart. 

Det var en søndag formiddag og jeg følte meg ikke nevneverdig kreativ. I apparatsalen foran en rekke prosjektorer med diverse tv-kanaler fant jeg meg en elipsemaskin og misbrukte den i 35 intense minutter mens jeg hørte på min legendarisk gode spilleliste med treningsmusikk. Akkurat denne søndagen følte jeg at det var nok. Jeg var ikke helt i form uansett, og syntes jeg hadde gjort en bra innsats. 

Dette var i går. I dag skulle jeg egentlig ha min første time med PT-Alex på tre måneder. Så ble jeg forkjølet. Jeg har vel egentlig vært småforkjølet i nesten en uke, men i løpet av natten nå ble det verre, og i skrivende stund halvt ligger jeg under dyna på sofaen og prøver å ikke hoste meg ihjel eller drukne av den overentusiastiske slimproduksjonen i halsen. Det er litt tungt å puste, og det gjorde utslaget som tvang meg til å kansellere treningsplanen. Nå får jeg bare krysse fingrene for at dette snart går over. Jeg har ikke egentlig tid til å være syk, nemlig. Jeg skal jo bli sterkere og raskere og mer utholdende. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening