Velfortjent helg

For første gang siden kanskje tidenes morgen, skal jeg ikke syte over hvor vondt det var å stå opp tidlig. Av en eller annen grunn våknet jeg klokken 8 i morges, helt av meg selv, og en hel time før alarmen skulle på. Ikke lys våken med det samme, riktignok, men da var det jo ganske deilig at jeg kunne ligge og slumre og late meg i en halvtimes tid før jeg kom meg opp. Deretter kunne jeg gjøre noe som føltes veldig luksuriøst; spise frokost før trening. Se en episode Community. Sjekke mail. Ta det litt med ro, og fremdeles ha god tid når jeg dro hjemmefra. For en uvanlig og behagelig opplevelse! Dette burde jeg få til oftere.

Med mat i magen og øyne jeg faktisk klarte å holde oppe, dro jeg så avgårde til Colosseum for det som nå har blitt min temmelig faste lørdagsspinning. Kanskje ekstra takknemlig for den timen i dag, ettersom jeg for et par dager siden ikke trodde jeg ville få mulighet til å bli med på den - veldig glad for at det ordnet seg. Mange andre var også veldig takknemlige for å kunne være med; folk uten reservasjon stod faktisk i kø utenfor dørene rett før timen skulle begynne, i håp om at det kanskje var noen ledige sykler igjen. Heldigvis for dem var det det, og jeg tror vel salen til slutt ble helt full. Det er kult med full sal, for jeg blir ofte motivert av fellesskapet, stemningen og ikke minst det å se på at andre virkelig står på - det gir meg lyst til å ikke være dårligere selv, og kan til og med vekke et lite konkurranseinstinkt som jeg vanligvis ikke pleier å ha. Alt blir også mye varmere med full sal, og når alt blir varmere så blir jobben tyngre. I dag svettet jeg. Sånn skikkelig, sånn som jeg nesten aldri klarer å svette. Små dråper og perler måtte gjentatte ganger tørkes bort fra både fjes og armer, og sjeldent har håndkleet mitt vært så fuktig etter en time.  Selvfølgelig hadde jeg også med Clara, som sørget for å gi meg det lille ekstra, for jeg holder fremdeles et øye med tallene, selv om jeg ikke følger dem like slavisk som i begynnelsen.

Etter denne heroiske innsatsen tar jeg altså nå min velfortjente helg, med en veldig rolig og avslappende ettermiddag og kveld på sofaen. Husarbeid? Næh. Fest? Gidder ikke. Gå ut? Psh. Ikke denne jenta, ikke denne dagen. Jeg har bok og TV-serier og film, en sofa, et pledd og masse puter - hva mer kan man ønske seg? (Sjokolade, selvfølgelig, men det skal jeg styre unna. Sukk.) Dessuten må jeg jo restituere meg slik at jeg er klar for styrketrening i morgen.

God helg, og May the 4th be with you!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.