Dansedronning?

Tilbake til dansesalen i dag, og hadde det kjempegøy. Jeg liker disse jazztimene på tirsdager bedre og bedre for hver gang, og kan definitivt konkludere med at koreografien blir lettere å huske når man har vært gjennom den en gang før.

Dansing høres ut som en greie som ikke egentlig er så veldig effektiv trening. En time med jazzdans på nivå "intense!" gir i alle fall skuffende få poeng hos Fitocracy. Jeg er imidlertid her for å avkrefte myten; dans kan være akkurat så intenst som annen trening, avhengig av hvor hardt du velger å kjøre på. Jeg var varm og småsvett allerede etter oppvarmingen, og i løpet av de minimale drikkepausene jeg snek til meg i løpet av timen, hev jeg innpå vann som en halvt ihjeltørstet bøffel.

Den høye intensiteten var imidlertid verdt det. Jeg fikk en super treningsøkt, samtidig som jeg følte at jeg behersket trinnene ti ganger bedre enn for to uker siden. Jeg hang med på tempoet (som tidvis lå ganske høyt), og klarte til og med noen små hopp på dertil egnede steder.

Gleder meg allerede til neste gang!

Kommentarer

  1. At dansing er trening er jeg så absolutt enig i! (Kanskje ikke all dans, hele tiden, men intens jazzdans, absolutt!!)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening