Jaggu er det vår

Jeg har lært meg mange vårtegn i løpet av mitt snart 30 år gamle liv, men i år har jeg lært et nytt. Du vet det er vår når instruktørene på treningssenteret ditt begynner å kjøre deg enda hardere i timene enn de gjorde på nyåret. Jeg skjønner hva de vil og hvor de skal med det, og jeg er takknemlig for det, men det er øyeblikk hvor jeg hater dem litt, sånn akkurat mens det står på.

For våren er jo ikke annet enn forberedelse til sommeren, og til sommeren skal man være sprek og frisk og sunn. Tiden har kommet for instruktørene til å presse oss litt ekstra, slik at vi skal få best mulig resultat før bikinesesongen - eller badedraktsesongen, for mitt vedkommende.

Dette merket jeg i dag, da steptimen gikk litt på overtid slik at vi skulle få skvise inn et par ekstra runder med hele programmet, og da vi fikk beskjed om å ta med oss løse vekter for å gjøre styrke & core-timen etterpå enda tyngre - vanligvis er det ingen øvelser i det programmet som bruker vekter, nemlig, men i dag var det det. Nå er det jo snart sommer. Au. Den sommeren bør bli bra.

Men jeg er ikke misfornøyd med det, altså. Det er bra at det gjør vondt, at jeg blir sliten og nesten litt kvalm. Det gir jo resultater. Et nytt forsiktig besøk på vekta i dag konkluderte med at jeg endelig har beseiret dette platået jeg har ligget på de siste 3-4 ukene, og kommet meg ned til en total på 8 kilos vekttap. Det er ikke all verden på i underkant av fire måneder, men tatt i betraktning mitt sjokkerende dårlige kosthold er det absolutt saklig, og enkel matematikk tilsier at jeg da om en måned burde ha oppnådd milepælen som er -10 kilo. Det er en dag jeg virkelig ser fram til. Da skal jeg være stolt. Da skal jeg belønne meg selv med noe kult, og jeg har minst en måned på å tenke ut hva det skal bli.

I morgen skal jeg forøvrig være med på noe crazy treningsopplegg igjen. Det skriver jeg om i morgen, hvis jeg klarer å gjennomføre det og fremdeles lever etterpå. Spennende, spennende!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening