3 måneder

I dag er det 3 måneder siden jeg begynte med dette gærne treningsopplegget mitt. De siste to månedene har riktig nok ikke vært så hardcore som den første, men med en gjennomsnittlig innsats på 5-6 treningsdager i uka er jeg slettes ikke misfornøyd.

Sakte (veeeldig sakte) men sikkert kryper vekta nedover samtidig som kondisjonen og styrken øker. Faktisk har kondisjon og styrke (og utholdenhet) økt såpass mye at det å booke meg på mer enn én time per dag ikke lenger føles fullstendig sinnssykt. Jeg gjorde det igjen i dag, og det gikk helt fint.

Først en time pilates, og deretter en halvtime med step. Og den step-timen var merkbart lettere å komme gjennom enn den var forrige gang jeg tok den, for tre uker siden, så der koste jeg meg masse. En god markering av mitt 3-månedersjubileum.

I dag markerte også begynnelsen på Elixias konkurranse; trene 25 ganger i løpet av 90 dager. Alle som trener 25 ganger (eller mer) i løpet av 90 dager, får en toalettmappe med innhold, og blir med videre i trekningen av en større premie. Denne større premien kan jeg ikke egentlig benytte meg av, fordi den involverer å kunne kjøre en bil, så for min del spiller det ingen rolle om jeg vinner eller ikke - jeg blir fornøyd bare jeg får toalettmappa mi, jeg. Men det gøyeste med konkurransen er metoden: Man skriver navnet sitt på en listeplakat som henger inne på senteret, og hver gang man kommer får man et lite klistremerke som man fester på "sin" linje, med 25 ruter horisontalt. Jeg elsker å bruke klistremerker for å markere noe; av en eller annen grunn er dette veldig motiverende for meg.

Jeg tror april vil bli en gøy treningsmåned. Stå på videre, alle sammen!

Kommentarer

  1. Gleder meg til å høre hvordan konkurransen går, og hvor mange klistremerker du får! :) Det kan jo også være en anledning til å sammenligne sin innsats med andre, er det noen som helst som kan måle seg med den fantastiske innsatsen din de siste 90 dagene? Også er det vel en fin anledning/motivasjon til å fortsette like fantastisk de neste 90 som de forrige 90 dagene? :)

    Klem!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.