Tilbake til Bjørn

Jeg valgte meg styrketime med Bjørn i dag, ettersom det nå er over to uker siden sist. Jeg har savnet de trygge, velkjente øvelsene, men det er nettopp dette som gjør at jeg må bli flinkere til å variere. Det tar ikke lang tid før "trygt og velkjent" blir til "kjedelig og forutsigbart" og da er det over og ut. Men i dag, etter et par uker med alternative styrketimer, var det helt fint.

Jeg økte faktisk vektene mine i dag. Bare på knebøyen, riktignok, men økning er økning. Fra grønn til oransje; fra 7,5 kg totalt til 10 kg totalt. Jeg var egentlig litt overrasket over at det ikke var vondere; det gikk strengt tatt veldig bra. Jeg kunne gjerne tenke meg å øke vekten på øvre halvdel av kroppen også, men bekymringen over skulderbetennelsen gjør meg pysete og forsiktig. Kanskje om en måned?

I morges var jeg flink og husket å booke meg til time hos min kjære Jonas, så nå gleder jeg meg bare til morgendagens spinning. Endelig mandag! ;)

Forøvrig har jeg innsett at nå som våren har kommet er det på tide å oppgradere treningstøyet litt. Jeg har derfor bestilt meg en t-skjorte spesielt til dette formål, nemlig denne her. Egentlig burde jeg finne meg noen nye bukser også, ettersom mine gamle nå omsider har begynt å få slitasjehull langs sømmene. I løpet av disse siste tre månedene har buksene blitt mer slitt enn de har blitt over de siste 8 årene til sammen. Ja, jeg kjøpte dem faktisk høsten 2004, i Glasgow da jeg studerte der, og at de har holdt så lenge sier jo litt om hvor flittig jeg har brukt dem. Jeg har blitt så vant til dem at jeg kan nesten ikke tenke meg å skulle ha på meg noe annet, men når hullene blir store nok må jeg vel investere i noe nytt. Den tid den sorg.

For øvrig fikk jeg øye på dette lille skiltet som hang på oppslagstavlen på Colosseum i dag:


Gjett om jeg har tenkt å vinne den konkurransen, da! 25 ganger på 90 dager? Hah! På 90 dager skal jeg klare MINST det dobbelte. ;)

Kommentarer

  1. Vinner man noe også? Det høres ut som en perfekt konkurranse for deg i allefall! :-D Du har jo ligget i hardtrening til akkurat det i flere måneder allerede!

    SvarSlett
  2. Ikke sant? :D Man vinner faktisk noe, også. Jeg husker ikke helt hva, men det skal jeg vel alltids finne ut. ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening