Cardio Combat

Dette er navnet på timen jeg prøvde meg på i dag, for aller første gang. Og kanskje siste gang. For dette var grusomt, dere.

Kanskje jeg har ramlet inn i en "komfort"-sone på det jeg vanligvis trener (spinning, styrke, yoga/pilates, dans), eller kanskje var det bare alle de nye, uvante bevegelsene som gjorde det, men denne timen var en skikkelig påminner om at jeg slettes ikke er i nærheten av å være i en tilnærmet normal form ennå. Min tidligere følelse av uovervinnelighet på treningsfronten har dermed fått en solid knekk - og kanskje er det en bra ting.

Cardio Combat er en hard time med en hard trener (kampsportguru). Man bruker mye slag og spark og småhopping i all verdens hyppighet, hastighet og retninger. Med unntak av to korte pauser på et par knappe minutter hver, fikk vi ikke stå i ro en eneste gang gjennom hele timen. Det gjorde vondt. Men svetten rant, så for all del. Jeg er glad jeg prøvde meg på den (for en måned siden ville jeg ikke engang vurdere den), men jeg tror vel ikke jeg kommer til å prioritere den så veldig ofte i den nærmeste framtid. Kanskje mot slutten av måneden, om enn bare for å teste om jeg gjør det noe bedre da enn jeg gjorde i dag.

Au. Det oppsummerer vel egentlig det meste.

Kommentarer

  1. Puh. Du er tøff du :)

    (Jeg skal tenke på deg når jeg nå til helga forbereder meg til å trene en dag neste uke, funnet en spinningtime ikke så altfor langt unna der vi nå bor som starter etter at pjokken er lagt for kvelden som jeg har tenkt å dra på på mandag, og trenger all inspirasjon jeg kan få! :) Hun jeg gikk til før har noe så teit som en time klokka 18 på tirsdager, midt i alt, så den har jeg ikke så mye håp om å få med meg.)

    SvarSlett
  2. Mandag er en veldig fin spinningdag, vettu. ;) Jeg er sikker på at det kommer til å bli kjempebra!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.