Uke 15 starter i Tøyenbadet

Det har gått noen uker siden sist jeg dro på svømming nå. Jeg tror kanskje det var påskeuken som kom i veien. Etter noe som føltes som en liten evighet var det i alle fall på tide å plaske uti bassenget igjen i dag.

Som sist valgte jeg Tøyenbadet midt på dagen, ettersom det fungerte så bra forrige gang. I dag var jeg ikke like heldig. Det var kanskje ikke så veldig mange flere folk der enn det var sist, men de folkene som brukte svømmebanene i dag var helt forferdelige. Spesielt én fyr, godt voksen, helt utrolig arrogant og bøllete. Han crawlet uten pause i 45 minutter (ikke i hurtigbanen, vel å merke), med en veldig dårlig teknikk som gjorde at han plasket helt latterlig mye, og som presterte å bokstavelig talt svømme på meg to ganger fordi han ikke giddet å se seg for. Den andre gangen var han i tillegg frekk nok til å kjefte på meg på et språk jeg ikke forstod. Jeg prøvde da å påpeke at hurtigbanen var ved siden av, og hvis det var problematisk at jeg ikke svømte fort nok, kunne han flytte seg dit, men enten skjønte han ikke hva jeg sa eller så valgte han å ignorere meg. En skikkelig, god gammeldags drittsekk, med andre ord. Jeg vet ikke helt hva som provoserte meg mest; oppførselen hans, eller at ingen av de tre(!) badevaktene som var til stede la merke til dette og/eller giddet å gjøre noe med det. Hvis jeg hadde jobbet der som badevakt og sett noe sånt, hadde jeg bedt dem oppføre seg og følge bassengreglene eller dra. Det er kanskje for mye forlangt at folk faktisk gjør jobbene sine i disse dager.

I tillegg til Drittsekken var det opptil flere andre svømmere som prøvde å crawle men som ikke var spesielt flinke til det. De plasket som småbarn uten kontroll over armer og ben, og det sprutet vann i ansiktet mitt både fra høyre og venstre. Dette førte til at jeg var ganske lei allerede etter den første halvtimen og kilometeren. Jeg var helt utrolig nære på å bare gi opp og avslutte svømmeøkten, men trass og stolthet tvang meg videre.

De dårlige forholdene gjorde meg imidlertid noe langsommere enn ellers, og jeg brukte 70 minutter på å fullføre mine 2 km. Men jeg fullførte, og det var jeg stolt over etterpå.

Det er synd jeg ikke har tilgang til et privat basseng. Da hadde jeg orket å svømme mye oftere.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening