To timer

I et forsøk på å kompensere for manglende trening tidligere i uka, tenkte jeg at jeg kunne trene dobbelt i dag. Jeg hadde allerede i starten av uken meldt meg på yoga til i ettermiddag, men ettersom denne timen består av en veldig rolig og avslappende variant som heter "yin yoga," tenkte jeg at jeg kunne tåle en time med ekstra trening i forkant av dette.

Så jeg kom til Elixia en time tidligere, og varmet først opp med 15 minutter på min gamle trofaste venn ellipsemaskinen. Deretter fant jeg frem vektstanga på 12,5 kg og kjørte hele rutinen min - markløft, skulderpress, benkpress, knebøy, biceps og til slutt triceps med manual. Denne gangen måtte jeg holde et øye med tiden, men det viste seg å ikke være noe problem i det hele tatt. Hele styrkerutinen tok ikke mer enn en halvtime. Jeg antar det er fordelen med å kunne bruke samme vektstang på alt, og gjøre alle øvelser på samme sted. I tillegg kjører jeg de ulike øvelsene som ett sett, uten pause mellom hver øvelse, og det sparer nok også en del minutter totalt.

Jeg ble ferdig med styrketreningen 15 minutter før yogatimen, og kunne derfor legge meg ned på matten i yogasalen og slappe av en liten stund. Det var ganske deilig å bare ligge der og kjenne på innsatsen og være fornøyd med meg selv. Også drakk jeg masse vann. Vann er fantastisk godt på trening. Nam.

Omsider var det på tide med en time yoga, og det var også skikkelig digg. Avslappende og avspennende, med noen knallbra rotasjoner og strekker som ymse kroppsdeler virkelig hadde bruk for. Jeg var nærmest salig da jeg gikk ut derfra etterpå, og resten av ettermiddagen og kvelden har vært behagelig chill. En god slutt på en helt okay treningsuke. Den begynte slapt, men tok seg opp i innspurten. Alt i alt er jeg fornøyd.

Et vågalt møte med vekta i dag morges fortalte meg forøvrig at jeg utrolig nok har klart å miste et kilo over de siste par ukene. Jeg er målløs.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.