Earn your weekend

Min gamle kickboxinginstruktør, som dessverre ikke jobber hos Elixia lenger, pleide å si "Earn your weekend!" under det som pleide å være min relativt faste fredagstrening.

Denne fredagen tok jeg noen øyeblikk for å minnes denne supre instruktøren, og gjentok beskjeden for meg selv. Earn your weekend. Jeg gjentok det et par ganger i løpet av spinningtimen, for å få meg selv til å gi litt ekstra og å holde ut. For selv om kickboxing dessverre ikke lenger er et alternativ på fredager, er det likevel greit å få inn en treningsøkt før en lat og sløv helg kommer.

Så jeg kom meg fra sofaen til spinningsalen igjen, og stod på hardt gjennom hele timen, slik at da vi endelig var kommet i mål, følte jeg at jeg virkelig fortjente å ta helg. Ikke en dårlig følelse det, altså.

Forøvrig var det fantastisk å våkne opp denne dagen og føle meg litt mindre støl enn jeg har gjort de to forrige dagene. Endelig er det mulig å gå relativt som normalt igjen, i stedet for vaggende som en pingvin. Endelig er det ikke et smertemareritt å sette seg ned på toalettet. Og jeg kan nå skryte på meg å ha kommet gjennom fire treningsdager på rad. Det er ganske lenge siden sist, så da var det vel på tide.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening