Vondt i rumpa

Spinning er definitivt best etter at de første ukene er over. De første rundene på sykkelsetet etter en lang pause (eller for første gang ever) kan være en smertefull opplevelse. Jeg husker det fra da jeg først begynte å trene, jeg husker det fra alle de gangene jeg har hatt litt for lange pauser, og jeg fikk nok en påminnelse i dag.

Au. Rumpa mi.

Jeg trodde jeg valgte en litt lettere spinningtime, ettersom den bare var 45 minutter lang, i stedet for de vanlige 60 minuttene. Jeg tror imidlertid instruktøren så dette som en grunn til å kjøre oss ekstra hardt, for hun ga oss ingen pauser, ikke engang etter pulstoppene. Mot slutten av timen var det ikke bare rumpa som hadde vondt, for å si det sånn.

Dagens gode nyhet er at jeg har klart å holde meg under dagens kalorigrense, ifølge Lifesum, og det samme ble resultatet for i går. Det er oppløftende.

Den store utfordringen begynner imidlertid i morgen. Da reiser jeg til København og blir der i 10 dager. Jeg vil prøve å holde litt av treningen gående på egenhånd mens jeg er der, men jeg vet at det vil bli vanskelig. Jeg frykter at logging av mat også kan bli problematisk, for jeg vet ikke hvor kompatibel Lifesum er med danske strekkoder. Det får vi se på. I tillegg er mat billig i Danmark, og det er alt for lett å falle for fristelser når noe godt står framme på salg.

Jeg føler at jeg har fått en god start på 2017 så langt, og håper jeg kan holde det gående.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50