Tilbake til Elixia

Det har gått noen uker siden sist, med påskeferie og alt, men i dag kom jeg meg altså tilbake til mitt lokale Elixia-senter og en spinningtime med min nye superinstruktør. (Men jeg savner fremdeles mine gode gamle, altså.)

Avtalen med fastlegen er at jeg skal fokusere på kosthold og trening når jeg nå går sykmeldt ut måneden, og det er akkurat det jeg har tenkt å gjøre. Vi satte som mål at jeg skal ha mistet et kilo innen neste legetime, som i dag er 3 uker unna, og det håper jeg at jeg kan få til.

Dagens spinningtime var helt klart en røff opplevelse, med både makspuls og svette. Setet mitt fikk merke at det begynner å bli en stund siden sist jeg satt på en sykkel, og har blitt litt øm i etterkant, men det får jeg bare leve med. Jeg vet jo at det blir bedre. Det var helt full spinningsal i dag, og i utgangspunktet stod jeg på venteliste for å få plass på timen. Den er åpenbart populær, og det tror jeg har mye å gjøre med engasjementet til instruktøren. Jeg har fremdeles en ambisjon om å klare å dra meg avgårde til denne timen litt oftere. Hver mandag hadde jo for eksempel vært fint.

Av annet nytt, har jeg i dag endelig fått gjort noe som har blitt utsatt alt for lenge. Jeg har kjøpt nye treningssko. Med et opprinnelig budsjett på 5-700 kroner, fant jeg ut da jeg var i butikken at dette er en viktig investering, særlig når jeg har så vanskelige føtter som jeg har, og at billige sko sannsynligvis ikke vil gi den støtten jeg trenger eller vare noe særlig lenge. Så jeg kastet en takknemlig tanke mot skatteoppgjøret og pengene jeg vil få tilbake om noen måneder, og kostet på meg sko til 1600 kroner. Det sved i kontoen da jeg skulle betale, men jeg har nå flunkende nye løpesko som gir ekstra støtte akkurat der hvor foten min trenger det, og som gjør at jeg forhåpentligvis ikke vil halte i tre dager etter en løpetur eller lengre gåtur. Jeg tror absolutt det er verdt pengene.

I morgen har jeg planlagt litt lett løping i intervaller. Enten ute rundt Sognsvann sammen med en venninne, eller alene inne på tredemølla hos Elixia hvis været svikter. Trening skal det bli, åkke som.

Jeg oppdaget også, da jeg nylig oppdaterte matregnskapet mitt, at jeg ikke har mumset på noe snop eller snacks i dag. Alt jeg har spist er to brødskiver med leverpostei til frokost, en næringsdrikk etter treningen, og så fiskekaker med pasta og hvitsaus til middag. To glass sjokolademelk har vært dagens utskeielse, og det er utrolig bra til meg å være. Så hurra for det, om ikke annet.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.