Mitt eventyr på Elixia Røa

Det finnes et Elixia-senter på Røa i Oslo som er eksklusivt og fancy. Det åpnet i fjor, og er det eneste Elixia-senteret i hovedstaden som har svømmebasseng. Flere svømmebasseng, faktisk. Og vannsklie. Og boblebad. Og flere badstuer. Det er et aldri så lite badeparadis, og paradis må man betale ekstra for. Derfor har ikke fattigfranser som meg tilgang der, men akkurat i disse dagene har de en liten kampanje hvor alle Elixia-medlemmer kan komme og prøve. Ettersom den planlagte spinningtimen med min nye yndlingsinstruktør allerede var fullbooket med lang venteliste innen jeg husket at det var mandag i dag, bestemte jeg meg for å ta turen til Røa i stedet.

Jeg er ikke medlem med tilgang til Røa Bad, så jeg kunne ikke booke meg på en gruppetime i basseng gjennom nettsidene, slik jeg vanligvis booker mine timer. I stedet stod det i mailen at vi kunne ringe for å reservere plass dersom vi ville prøve en gruppetime. Jeg var nysgjerrig på noe som het Aqua Fit; 45 minutter med styrke- og kondisjonstrening i basseng. Jeg ringte utallige ganger, og lenge, men fikk aldri svar. Jeg var derfor spent da jeg kom fram til senteret på om det ville være en ledig plass for meg eller ikke. Jeg spurte i resepsjonen, og det var det. Hurra!

Det var imidlertid 45 minutter til timen skulle begynne, så jeg benyttet like gjerne anledningen til å svømme noen lengder i hovedbassenget. Det klokket inn på 1500 meter, og da var jeg allerede god og varm til Aqua Fit.

Dette er noe jeg skulle ønske jeg kunne gjøre oftere, for det var både morsomt og tungt. Jeg kan ikke engang begynne å beskrive de øvelsene vi gjorde, men jeg lo ofte underveis, og koset meg veldig. Det ble tidvis mye plasking, og mye uintensjonell flyting inn i sidemannen. Det var også musikk, og to blide og entusiastiske instruktører som ledet oss fra land. God stemning. Som krem på brownien fikk vi også forsyne oss fra et fruktfat etterpå. Gratis! Jeg var himmelfallen.

Som avslutning besøkte jeg boblebadet i et kvarters tid. Det var varmt og boblete og fantastisk. Det eneste som gjorde at jeg ikke satt lenger, var de fire andre personene som satt og skravlet ganske høylytt og mye, selv om skilting anmodet om at det skulle være stille og rolig i velværeavdelingen. Folk er teite og egoistiske. Jeg liker ikke folk.

Dette var altså mine 1.5 timer med trening i dag, og min første treningsøkt siden tirsdag forrige uke. (Denne gang skylder jeg på depresjon, D-vitaminmangel og kjærestebesøk i helgen.) Selv om jeg tror D-vitaminene har hjulpet litt, merker jeg at depresjonen fremdeles henger der, og jeg unnet meg et aldri så lite mentalt sammenbrudd i går. Det var gøy. (Hashtag ironi.) Jeg var derfor ikke sikker på om jeg ville få til noe som helst i dag, og er strålende fornøyd med at jeg klarte det. Jeg fikk et fint lite eventyr på et senter jeg aldri har besøkt tidligere, og som jeg skulle ønske jeg kunne besøke igjen. Kanskje jeg kjøper det eksklusive medlemskapet når jeg blir rik og berømt. (Hah.)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50