Litt mer styrke

Jeg dro tilbake til den gode gamle Power-timen i dag. Kjente, trygge (og ikke minst anstrengende) styrkeøvelser med en kjent og god instruktør. Good times!

Lette vekter, mange (maaaaaange!) repetisjoner, alle muskelgrupper. Biceps, triceps, forside lår, bakside lår, sete, rygg, skuldre, mage. Jeppsann. Ingen nåde. En hel times hard jobbing. Men lette vekter da, heldigvis. Noe annet ville ikke vært mulig med alle de hundre tusen repetisjonene. (Mulig jeg overdriver litt, men det er vi jo vant til.)

Det er fredag. Fredag betyr helg. Helg betyr snacks. Jeg valgte likevel å være flink da jeg dro innom butikken etter treningen, og kjøpte klementiner i stedet for ostepop (som jeg har hatt cravings for i flere dager). Hurra for en liten dose viljestyrke til grevens tid!

Jeg har sånn halvveis satt meg som mål at jeg skal ha flere treningsdager denne måneden enn jeg hadde januar i fjor. Det kan gå, men bare hvis jeg kommer meg på trening hver dag i en uke til. Derfor har jeg tenkt å prøve på det, men hvis det ikke går, så er det ingen krise. Antallet treningsdager denne måneden er allerede bedre enn noen av månedene det siste halvåret, så det skal jeg ikke klage på.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.