Jazzdans

Jeg besøkte nok en gammel kjenning i dag. Noe av rutinen var ny, noe var kjent, og instruktøren var like kjent og sprudlende som jeg husket henne. Det føltes litt som å komme hjem.

En time med jazzdansing er ingen spøk. Her var det full rulle fra start til slutt, og hjertet fikk virkelig kjørt seg. Igjen. Jeg tror kanskje det begynner å bli litt mer vant til det nå, og er i ferd med å komme tilbake til sin gamle storhetstid som det hadde for et par år siden. Alle musklene i kroppen hater meg fremdeles, men jeg tror hjertet kanskje er litt takknemlig.

Grammene forsvinner på treningssenteret, kiloene forsvinner på kjøkkenet. Det har jeg hørt egentlig ganske ofte i det siste, og er jo ikke egentlig noe nytt. "You can't outexercise a bad diet." Dette er kanskje jeg selve poster-jenta for, og jeg sliter veldig med akkurat dette. Trening kan jo være gøy. Å styre unna sjokolade, snacks og junk food er ikke gøy. Likevel har jeg stort sett klart å gjøre nettopp det, nå i den siste tiden. I dag tok jeg til og med i bruk den gamle appen Lifesum, hvor jeg legger inn alt jeg spiser. Den har fått en oppgradering siden sist, og jeg synes denne versjonen er mye mer oversiktlig og lett å bruke - så kanskje jeg faktisk klarer å holde meg til den en stund nå?

Appen forteller meg hvor mange kalorier jeg kan spise hver dag for å kunne gå ned ønsket antall kilo - som for meg er 1 pr uke. Etter hver ting jeg har spist og registrert i appen, får jeg vite hvordan jeg ligger an med antall kalorier, og dessuten makroer (protein, fett, karbo). Den er egentlig ganske ålreit, når jeg først gidder å registrere ting. I dag har jeg giddet, og er glad for å kunne si at jeg holdt meg innenfor grensen. Det føles som en liten seier. Det ER en liten seier.

Forskjellen på min evne til struktur og kontroll når jeg har en lengre periode uten nattskift, kontra når jeg jobber, er enorm. Det har jeg blitt særdeles oppmerksom på nå i det siste. Jeg burde virkelig slutte med nattjobbing så fort som overhodet mulig. Hmm. Livet er ikke enkelt.

Kommentarer

  1. Hurra for alle små seiere! Du har gitt deg selv en knallstart! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening