Dra hjem, døgnrytme - du er full

Nå har jeg vært på trening. Jeg er hjemme igjen etter dagens økt. Klokken 09 en onsdag morgen. Blogger litt mens jeg lager frokost, som egentlig er middag, for frokosten spiste jeg vel strengt tatt for fire timer siden og akkurat nå har jeg himla lyst på proteiner.

Døgnrytme er for pyser.

Jeg vet ikke hvorfor, men i går ettermiddag sovnet jeg på sofaen. Jeg skulle bare ta en liten lur, og plutselig var det midnatt. Så prøvde jeg å legge meg, men det gikk ikke så bra, så jeg stod opp igjen i 3-tiden eller deromkring.

Nå håper jeg inderlig at jeg klarer å sove litt i løpet av dagen, for i kveld skal jeg på jobb og kan ikke sove natten som kommer. Hurra for turnusarbeid! Til eventuelle lesere som vurderer studier og karriere: Ikke bli sykepleier. La være. Bare ikke gjør det. Det er edelt og viktig og fantastisk og det vil ødelegge livet ditt. (OK, kanskje ikke alle sykepleiestillinger er slik, og kanskje er jeg litt sulten akkurat nå.)

Heldigvis våkner også Elixia veldig tidlig, så allerede klokken 07 var jeg på plass i salen for en time med yoga. Jeg var ærlig talt sjokkert over at vi var mer enn tre personer til stede, så åpenbart finnes det flere A-mennesker der ute enn jeg har kunnet ane. Opprinnelig hadde jeg planer om en yogatime i ettermiddag, men den kan jeg avlyse nå og forhåpentligvis sove i stedet.

Jeg ga meg imidlertid ikke med yogatimen. Etterpå rundet jeg av med 15 minutter på elipsemaskin, og til slutt den sedvanlige kilometeren på tredemølla. 1,3 km ble det faktisk i dag, på 10 minutter. Jeg har hatt dårligere resultater (men også bedre).

Plan for resten av dagen:
- Lese bok
- Sove
- Spise mat
- Ikke spise snop
- Dra på jobb

Kryss fingrene for at jeg overlever!

Kommentarer

  1. Håper du overlevde! :-) er jo i grunn deilig å tenke på at man kan være ferdig med trening når klokka er ni på morgenen, og fortsatt ha igjen masse dag (selv om jeg ser at det ville vært enda bedre om man faktisk kunne være våken på den dagtiden og legge seg når natta kommer). :-)

    Heia spreke-Vero! :-D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.