Urgh

Jeg har trenet. Det var slitsomt. Jeg vil sove. Og spise. Sove og spise. Det er egentlig det hele. Det er alt jeg vil i livet.

Etter to av fem nattevakter er jeg allerede sliten. For hver natt/dag sover jeg litt lengre utover ettermiddagen, og det blir litt tyngre å stå opp tidsnok til å rekke både spising og trening og avslapping før neste nattevakt kryper innpå. Jeg hadde opprinnelig tenkt meg på ballett i går kl. 16. Hah. Hahaha. Klokken 16. Særlig. Den timen ble så innmari kansellert, den.

Jeg fikk litt dårlig samvittighet av å ikke komme meg på trening i går, når jeg hadde planlagt det. Derfor lovet jeg meg selv å dra i kveld i stedet. Løftet holdt hardt, men det holdt. 18:45 kom jeg meg omsider ut døra, etter en kjapp "frokost," og kl 19 var jeg på elipsemaskinen, klar for en times trening før senteret stengte.

Tanken var å ta det forholdsvis rolig. Jeg er tross alt veldig trøtt og sliten, og i halsen murrer noe som minner bekymringsverdig mye om nok en begynnende forkjølelse. Ingen grunn til å presse seg hardt, med andre ord. Det gjorde jeg heller ikke. Bare litt. Det er år og dag siden sist jeg har løftet vekter, men jeg valgte likevel å ikke gå tilbake fra mine nylig oppnåde 30 kg på benkpress. Det holdt til akkurat fire sett med fem repetisjoner (på det ene settet klarte jeg seks, men da døde jeg nesten). Videre til utfall, Arnold press og litt triceps. Til slutt biceps curl med vektstang på 15 kg. Jeg har holdt på med akkurat den vektstanga en stund nå, og plutselig fikk jeg det for meg at jeg ville snuse på neste stang, som er 17.5 kg. Det viste seg å gå helt fint. Ding! Level up.

Og så omsider litt mage, da. Jeg har jo mye mage, så den må få jobbe litt også. Femti crunches, og femti sånne "bicycle" (hva heter de på norsk?). To sett med planke, 30 sekunder på hvert sett, etterfulgt av to sett med sideplanke, også 30 sekunder på hver side.

Helt til slutt var det en liten innspurt på tredemølla. Det ble ingen taimer på kilometeren denne gangen; det hadde jeg ikke tid til, for senteret var bare et par minutter unna å stenge. I stedet testet jeg litt på høyintensitet, og klarte å holde meg løpende i imponerende(?) to minutter på hastighet 10. Hastighet 10 er en seier for meg. Alle hastigheter som er tosifret er vanvittig bra i min bok. Det sier kanskje litt om hvor treig jeg faktisk er, men pyttsann.

Sånn. Nå har jeg vært flink. Kan jeg legge meg og dø litt nå? Nei, det kan jeg ikke. Jeg må dra på jobb om 45 minutter.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50