Pinsetrening

Det er lørdag, det er pinse, det er 20 varmegrader i Oslo, det er sol - og jeg valgte å tilbringe en time av formiddagen i kjellerdypet på Elixia Colosseum. Ingen betenkeligheter. Med tanke på gårsdagens utskeielser og kveldens kommende utskeielser (mer om det senere), var denne spinningtimen med Super-Jan-Tore en absolutt nødvendighet. Og hvis den ikke hadde vært en nødvendighet, så hadde jeg nok dratt dit uansett, for timene hans er for bra til å gå glipp av, og det er aldri feil med en god treningsøkt en lørdag morgen.

En liten kuriositet ble et tilfeldig samtaletema for min spinninglade venninne og meg etter dagens time; nemlig at hver gang vi sitter på disse syklene, føler vi at DENNE gangen har vi overgått oss selv og satt nye rekorder hva angår intensitet og svetting. Dette kan bety én av tre ting: a) Vi blir stadig flinkere til å presse oss selv og tør ta i mer, b) Vi glemmer hvor jævlig forrige økt faktisk var, og innbiller oss derfor at den nåværende er den mest brutale noen sinne, eller c) Formen er i ferd med å bli dårligere, og vi blir derfor mye mer slitne av samme motstand/hastighet som vi pleier å ha. Jeg tviler ærlig talt på at alternativ C er det riktige, for i hverdagen og på trening generelt føler jeg at formen min aldri har vært bedre noen gang. Jeg håper jo alternativ A er den mest aktuelle, men kan akseptere B, som strengt tatt virker mest sannsynlig.

Uansett hva som er årsaken, så følte jeg i dag (som forrige lørdag, og lørdagen før der, osv.) at jeg i dag jobbet hardere enn noen gang før. Perlene rant nedover ansiktet igjen, det gjorde vondt å puste og jeg fikk til og med hold i siden som varte i et par minutter. Gjennomsnittspulsen lå på 78%, men de to nest siste øktene lå jeg ganske lavt, fordi jeg var så sliten at jeg trengte noen minutter på å bygge meg opp til finaleøkten på maks. Alt verket, og selv om det var skrekkelig så var det også temmelig diggbart.

Dette betyr at jeg kan nyte kvelden som kommer med relativt god samvittighet. I kveld er det jo, som alle selvfølgelig er fullstendig klar over og gleder seg grenseløst til, Melodi Grand Prix. En gylden anledning til å invitere folk hjem, lage kaker, ta på tiara, spise kakene, se og høre på gærne artister og drikke musserende vin etter reglene til en spesialdesignet drikkelek. Jeg har derfor ikke ligget på latsiden etter at jeg kom hjem fra trening. Leiligheten måtte ryddes, støvsuges og vaskes, og kaker måtte bakes. I skrivende stund har jeg en iskake i fryseren, samt en sjokoladekake og restene av gårsdagens marsipankake i kjøleskapet. Pluss litt potetgull og smågodt. Jeg har en nærmest manisk perfeksjonisme når det kommer til det å være vertinne, så alt må være på plass og riktig, og det må være overflod av ting som gjestene kan spise. Det innebærer selvsagt at det er fare for rester, noe som kan bli skummelt for meg de kommende dagene, men heldigvis har jeg kolleger på jobb som gjerne assisterer med å ta knekken på denslags, så det går sikkert bra.

Med under to timer igjen til folk kommer, er det nå på tide å sette siste tiara på verket og vaske gulvene. Avhengig av hvordan kvelden utvikler seg, blir det kanskje eller kanskje ikke styrketime i morgen formiddag. Vi får satse på at det blir.

Fram til da, ønsker jeg alle en riktig god Grand Prix-kveld, god helg og god pinse! Husk å stemme på innslaget med mest pyroeffekter på sceneshowet!

Kommentarer

  1. Høres ut som en fantastisk kveld.
    Skal innrømme at selv klarte jeg såvidt å holde øynene åpne under alle innslagene,duppet litt av på sofaen under pauseinnslaget og fikk deretter med meg ett eller to land (Norge fikk 2 og 12 poeng). Så åpnet jeg øynene igjen, og det var en eller annen engelsk gråhåret dame i en eller annen serie på TVen. Tok litt tid for meg å innse at dette ikke var Grand Prix og gå og legge meg... Ikke like supert kanskje.

    Det slo meg forøvrig at Jan Tore absolutt burde kjørt en ESC-2013-spesial den lørdagen, men det kommer kanskje senere? Så kunne du sust avgårde til romansk kastratsang (som jeg har skjønt at du liker... :-P)

    Heia spreke-Vero!

    SvarSlett
  2. Ikke sant? Kanskje han bare må bestikkes med vin og kake.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk