Svømming reloaded

Denne ettermiddagen bød på nye oppdagelser. Egentlig burde jeg dratt rett hjem etter jobb for å komme i gang med en oppgave som skal leveres i morgen kveld, men jeg var så gira på å komme i gang med svømming igjen at oppgaven måtte vike. Derfor hoppet jeg på trikken fra jobb til treningssenteret Domus Athletica, som tilhører studentsamskipnaden i Oslo, hvor jeg kan svømme (og trene andre ting, hvis jeg vil, men jeg har jo Elixia til sånt) for bare 145 kr pr måned. Det er ikke en dårlig pris, altså. Etter litt kluss med innmeldingen og et interessant køsystem (ei berte som kom etter meg ble av en eller annen grunn ekspedert først, og det tok irriterende lang tid) kunne jeg omsider plaske uti bassenget klokken fire i ettermiddag. Hurra!

Bassenget til Domus Athletica er stort og fint. Ikke gigantisk, men stort nok til at det tåler en 20-talls mennesker uten at det blir plagsomt trangt om plassen. Hvis man bare unngår den typiske rushtiden (ca 17-19, tror jeg), bør dette gå bra, og jeg er jo vanligvis ferdig innen da.

Denne gangen svømte jeg 1500 meter på 50 minutter. Jeg har vage minner om at sist gang jeg svømte regelmessig, brukte jeg en time på å svømme 1000 m, så enten har jeg fått Alzheimers, eller så har jeg blitt enda kjappere i vannet enn jeg pleide å være. Jeg velger å tro det siste, for det er mye bedre på alle tenkelige måter. ;)

Jeg satser nå på to svømmedager i uken framover, med forbehold om endringer ved behov. Disse svømmedagene vil jo bli på bekostning av dager på Elixia, og jeg vil jo ikke risikere å få abstinenser ved for høyt fravær fra mitt elskede senter. I beste fall erstatter svømmedagene de gjennomsnittlige to dagene i uka hvor jeg har pleid å ha hviledager, slik at jeg kan fortsette med alle timene jeg pleier å ta på Elixia. Svømming føles jo ikke egentlig som trening for meg uansett, mer som kos i stedet, så det kan jo faktisk funke.

Kommentarer

  1. Klart du har blitt kjappere, det ligger jo ett år med knallhard og mye terning både på styrke og kondisjon. Når det er sagt så er jeg veldig veldig imponert over svømmingen, jeg syns 300 meter er helt på grensa til slitsomt, så 5 ganger så langt klarer jeg ikke forestille meg en gang (så har jeg sikkert verden dårligste svømmeteknikk, men sånn blir det når jeg er så pysete mot å få vann i øyne og nese). :-)

    Heia bade-Vero!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening