Påsketrening 1

Selv om jeg har tatt påskeferie fra jobb, tar jeg ikke ferie fra trening. Til tross for en knallbra uke bak meg, med 7 av 7 treningsdager, fortsatte jeg løpet i dag, som dermed ble min 8. treningsdag på rad. Wow! Hva er det som går av meg?

Det er vel det samme svaret som jeg pleier å gi når noen spør meg hvordan jeg klarer å trene så mye; jeg har ikke egentlig så mye annet å ta meg til. Når man har mye fritid og et knapt sosialt liv, er det faktisk veldig lett å finne tid til trening. Det har liksom blitt det jeg GJØR, når jeg ikke er på jobb eller slavisk følger med på ørtiførti TV-serier. Når trening er bortimot den eneste tingen jeg driver med bortsett fra å ligge på sofaen, sier det seg selv at det blir lett å prioritere et par timer til dette mer eller mindre hver dag, særlig når det ofte er dagens høydepunkt.

Jeg hadde ikke egentlig noen konkrete planer om å trene i dag. Jeg hadde tenkt at jeg fortjente en fridag til å bare slappe av og sløve hjemme, etter de syv treningsdagene jeg nå har bak meg. Likevel havnet jeg på en spinningtime med yndlingsinstruktør Bjørn tidlig på kvelden, rett og slett fordi jeg savnet Colosseum og fordi jeg følte meg dvask og lat. Her var det ikke snakk om "skal jeg orke å dra på den timen jeg hadde planlagt?", men snarere "nå er jeg lei av film og TV - pokker heller, jeg stikker på trening, det blir kos." Jeg er helt enig i at det er en viss galskap i dette, men det er i alle fall bedre enn alle de andre galskapene jeg har.

Dessuten er det nå bare få dager igjen til jeg skal fråtse i sjokolade og marsipan (det blir vanskeligere og vanskeligere å motstå for hver dag!), og da kommer nok disse ekstra treningstimene godt med. Etter at jeg iverksatte godtestreiken har jeg jo mistet tett oppunder ett kilo i uka, noe som selvfølgelig er kjempegøy, og det vil jeg gjerne fortsette med, så da kreves det ekstra innsats rundt disse påsketider. I morgen blir det ny PT-time, og så får vi se hva jeg eventuelt finner på på onsdag.

Kommentarer

  1. Du er så fantastisk flink og tøff, og fremgangen din synes, bare så du vet det! ^_^
    *klem*

    SvarSlett
  2. Takk! <3 Men jeg var ikke så veldig flink i går, da. :-P

    SvarSlett
  3. WOW! 8 på rad, og ei hel uke i strekk. Steika ta det er bra det! (Og det er plenty folk som har mye fritid og ikke klarer å gjøre i nærheten av like mye, man trenger ett ekstra bøshets-trinn til det, sånn som du har!)

    Heia spreke-Vero!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.