Årets nest siste økt

Romjulen har alltid vært en tid hvor det har vært om å gjøre å ligge mest mulig i ro på sofaen, spise så mye godteri som mulig, og se så mange filmer jeg klarer. Det har jeg til en viss grad gjort også denne romjulen, men med en vri - jeg har i tillegg vært på trening opptil flere ganger. Treningsstatistikken for romjulen så mørk ut for et par dager siden, men nå har den tatt seg opp. Jeg kom meg på trening på onsdag, og på fredag, kom meg på skitur i går, og klarte sannelig å dra på trening i dag igjen.

En time med pilates og stretching var planen for i dag, hvor økten egentlig var forholdsvis rolig og snill. Det er viktig med noen rolige og snille treningsøkter innimellom all den elleville galskapen, slik at kroppen ikke gir seg fullstendig over og kortslutter. Det ble likevel mer enn tungt nok for min del, for vi befant oss i et veldig lite, veldig fullt og veldig varmt rom som jeg flere ganger vurderte å evakuere på grunn av varmen og den tunge luften. Jeg holdt ut sammen med tanken om å dyppe meg nedi kuldekulpen i spa-rommet etterpå, og aldri før har vel kaldt vann vært så herlig.

Deretter fulgte nesten en time hvor jeg løp mellom damprommet, kuldekulpen og badstuen, fram og tilbake, hit og dit, og det var skikkelig digg. Det eneste jeg savnet var et boblebad.

I morgen venter årets siste treningsdag, og jeg har satt klokka på ringing for en spesiell time som tvinger meg opp og ut av senga tidligere enn jeg skulle ønske, men det blir helt sikkert verdt det.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.