Rytme og tempo

Jazzdans, altså. Der går det virkelig for seg. I dag dristet jeg meg inn på en time med dette for annen gang, og til min lettelse var koreografien i stor grad den samme som den hadde vært forrige gang jeg kastet meg inn i dette. Dette førte til at jeg klarte å henge relativt greit med på hva som skulle gjøres når, og i stedet bruke mer energi på selve utførelsen.

Det følger en egen glede og følelse av mestring over det å beherske dansetrinn og huske koreografier. Hånden på hjertet; du føler deg både smidig, oppmerksom og elegant, og etter en time forlater du speilsalen med hodet høyt hevet og fornyet selvtillit. Det må ikke nødvendigvis være akkurat jazz, men hvis du er på jakt etter morsom og effektiv kondisjonstrening, så kan jeg anbefale dans på det varmeste. Også for gutter (det var to gutter med på dagens time, og de var dritkule).

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.