En søndagsevaluering

Nok en uke har gått, og jeg kom meg på trening seks av syv dager. Ganske fornøyd med det, særlig når jeg den ene dagen kjørte dobbelttime, og den andre kjørte maraton. Det var derfor med ganske god samvittighet jeg meldte meg opp til bare en halvtimes gruppetime i dag (selv om jeg endte opp med å trene en knapp halvtime på elipsemaskin etterpå i tillegg), nemlig den ene av de jeg var på forrige søndag - Shape. Shape er den timen med styrketrening for kjernemuskulaturen (mage og rygg).

Shape er også den timen hvor jeg for en uke siden ble så fornøyd over at jeg såvidt klarte å "stå på skuldrene" i brøkdelen av et sekund. Man kan jo da bare tenke seg hvor fornøyd jeg ble i dag, da jeg klarte å holde den stillingen i opptil flere sekunder. Jeg har kanskje blitt litt sterkere, eller litt lettere, eller (sannsynligvis) begge deler.

Litt lettere har jeg forøvrig garantert blitt. Jeg sjekket vekta igjen, og kan nå konkludere med at jeg har mistet 5 kg over de siste to månedene. Det er ikke all verden, men det er da noe, særlig med tanke på at jeg ikke egentlig har brydd meg noe særlig om kosthold, og i perioder spist skandaløst mye snop (særlig på jobb, hvor omtrent annenhver dag synes å være kakefest).

I mars skal jeg prøve å jobbe meg mot et litt bedre kosthold. Prøve å bare spise snop på lørdager, for eksempel. Og kanskje gradvis redusere porsjonene på middagsmåltider; jeg er veldig glad i en god middag, så her synder jeg nok mye.

Alt i alt må jeg nok si meg relativt fornøyd med dette treningsopplegget mitt og forandringene det innebærer. Særlig nå som jeg er i en periode hvor andre mennesker overhodet ikke gidder å ha kontakt med meg, er det veldig kjekt å ha noe vettugt å fylle tiden sin med. Jeg ser fram til nok en måned med hyppige og artige besøk hos Elixia. (Nei, jeg blir ikke betalt for å skrive dette.)

Kommentarer

  1. Det er så fantastisk hyggelig å høre at ikke bare er treningen gøy og menigsfull, men det hjelper til med å oppnå andre mål også! :-) bra å se at høyere aktivitet også veier opp for litt ekstra-kos når det gjelder mat (da kan man jo også unne seg litt med god samvittighet :-)).

    Helt utrolig tøft med maraton også! Kanonsterkt gjennomført! :-D

    SvarSlett
  2. Takk! :)

    To dager senere har jeg fortsatt litt vondt på utsatte steder, men det er jo en bra ting. Det er i dag du skal på spinning selv, ikke sant? Gleder meg til å høre om hvordan det gikk. :)

    SvarSlett
  3. Så bra du passer på meg. :) det ble ikke i dag, men i morgen istedet. Har booket timen og fått lov hjemmefra, så da ligger alt til rette for en super time. Har gått hardt ut, med time med høy intensitet (er to forkjellige "styrker" på timene der jeg går), men tenker at jeg får ta det rolig (famous last spinning-words?) hvis det blir for hardt for utrente meg.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.