I mål!

Siste dag er nå fullført, og jeg er ferdig med prosjekt 30DC. Jeg klarte det. Det er fortsatt litt utrolig, og jeg må si det til meg selv nå og da i et forsøk på å begripe hva det er jeg faktisk har gjort. Jeg har trenet hver dag i 30 dager. Den siste uken har jeg vært rimelig sikker på at jeg ville klare det, men uten å håpe for mye. Halvveis gjennom begynte jeg å tro at jeg faktisk kunne ha en sjanse. I uke to var jeg forsiktig optimistisk, men i den første uken hadde jeg null tro på at dette ville vare lenger enn noen dager. Jeg har overrasket meg selv igjen og igjen. Jeg har ikke bare forsert grensene mine; jeg har sprengt dem i fillebiter. Akkurat nå sitter jeg med en følelse av at det er ingenting jeg ikke kan gjøre hvis jeg bare bestemmer meg for det, og det er en veldig god følelse å ha.

Utfordringens siste aktivitet ble spinning, nok en gang. Forrige mandag dristet jeg meg på Xcycling Challenge med instruktør J; en opplevelse som jeg både elsket og hatet. I dag dro jeg tilbake (noe inspirert av at J er en skikkelig kjekkas, vel å merke). Nye 70 minutter med hardcore intervall. Min styrke og utholdenhet har utvilsomt blitt bedre; litt bedre siden forrige mandag, mye bedre siden forrige måned. Jeg sykler på mer motstand, og jeg sykler raskere. Jeg holder ut lenger før jeg begynner å få lyst til å dø. Jeg føler ikke lenger at jeg ikke har noe der å gjøre. Tvert imot; jeg føler meg litt hjemme der nå.

Som jeg skrev i går, så kommer jeg ikke til å kutte drastisk ned på treninga selv om 30-dagersprosjektet mitt nå er fullført og avsluttet. Min ambisjon videre er fremdeles å prøve å trene hver dag, men jeg skal ikke stresse fullt så mye for å få det til på dager hvor jeg ellers kanskje har en del andre ting på kalenderen. Det har ikke alltid vært selve treningen som har gjort meg sliten, men tidvis all planleggingen rundt å få timeplanen til å gå opp. Jeg skal være litt snillere med meg selv i så måte framover. Men kutte ut treninga nå, eller gå tilbake til å "bare" trene to dager i uken? Aldri! Med så mange positive forandringer som jeg har merket etter bare én måned, gleder jeg meg til å finne ut hvordan det vil bli etter en måned til.

Så fortsett å følge med, folkens! Dette blir spennende.

Kommentarer

  1. GRATULERER!!!! For en helt fantastisk innsats! Hurra for fullført! (følger spent med videre :))

    SvarSlett
  2. Hipp hipp hurrrraaaaa! Flinkeste treningspia i Oslo! :-D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.