Lett sommertrim

Jeg ble forleden dag minnet på at svømming er trening, det og. Det er jo selvfølgelig riktig; jeg har bare så lett for å glemme at det er det, ettersom svømming for meg er noe gøy, og trening er jo ikke gøy. Men jo.

Jeg har altså svømt litt i løpet av sommeren. Så sent som i går hoppet jeg på t-banen opp til Sognsvann og tok en dukkert. Og selv om jeg drar til et badevann i marka i stedet for et svømmebasseng, så svømmer jeg faktisk - jeg plasker ikke bare omkring (selv om det blir et par stup fra brygga i tillegg, så klart). I går, for eksempel, svømte jeg halvveis rundt vannet og tilbake igjen, det tok vel kanskje tre kvarters tid eller så.

Jeg har ikke vært noe særlig bevegelig de siste par månedene, av forskjellige årsaker. De gangene jeg da faktisk er i aktivitet merker jeg det godt etterpå; jeg ble faktisk litt støl rundt hofte- og lårmusklene i går kveld. Kult.

Jeg har funnet ut at jeg har lyst til å bli en av de gærningene som jogger rundt Sognsvann. Jeg føler motivasjonen bygge seg opp, og nå er det ikke lenge til jeg kjøper et par skikkelige joggesko (takket være Hannes fantastiske generøsitet) og setter i gang. Det blir jo bare fram til vinteren kommer, men jeg rekker litt jogging i et par måneder før det.

Ja, også har jeg tenkt å begynne på dansing i september. Det blir nok gøy, selv om jeg ikke ser ut til å finne et eneste menneske i Oslo som vil være med. Snålinger.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.